Nieuwkoop 3 (zon) zet bekertrauma voort

Nieuwkoop 3

Mannen, 3, Groep 7 05

19 oktober 2014 14:00

Na een aantal vervelende weken zonder echt te overtuigen en punten te pakken was de bekerwedstrijd tegen Alphen 7 de uitgelezen mogelijkheid om dit recht te zetten.

Nieuwkoop 3 heeft geen goede ervaringen met het vervolg in het bekertoernooi, het werd de afgelopen jaren steeds in deze ronde uitgeschakeld. Met invaller Jeroen, Glen, Nico en Shehryar ging Nieuwkoop 3 de strijd aan.

Vanaf minuut één was te zien dat Alphen 7 een bijzonder lastige tegenstander zou worden. De tegenstander liet het balletje goed rondgaan en bijna elk schot op doel in de eerste helft was een doelpunt. Hier en daar kwam dit ook door matig werk van de verdediging. Nieuwkoop kwam er op spaarzame momenten uit zodra Alphen iets verzwakte, maar moest na de eerste helft toch aankijken tegen een 6-1 achterstand. Doelpunt aan Nieuwkoopse zijde gemaakt door Kay.

In de tweede helft was het beeld wat anders dan de eerste helft. Alphen had het wel gezien en liet het spel wat meer aan Nieuwkoop, wat hiermee ook kansen creëerde. Maar na iedere goede aanval of na ieder doelpunt zette Alphen aan en scoorde het gelijk tegen.

Uiteindelijk werd het 9-3 voor Alphen. Aan Nieuwkoopse zijde scoorde Kay en Shehryar nog tegen. Gijs mistte helaas een strafschop. Het vervelendste moment van de wedstrijd kwam zo'n 15 minuten voor tijd, toen Marco ineens naar de grond ging. Hij heeft de kuitspier gescheurd bij de aanhechting naar de achillespees en we wensen hem heel veel sterkte toen met zijn herstel.

Deze wedstrijd moeten we zo snel mogelijk vergeten en ons weer volledig focussen op de competitie. Volgende week hebben we geen wedstrijd, maar op 2 november wordt de competitie vervolgd, thuis tegen Woerden. Hopelijk kan er eindelijk weer eens een wedstrijd gewonnen worden.