Nieuwkoop 3 (zon) wint tegen Woerden

Mannen zondag, 3, 7e klasse 03

2 november 2014 13:00

Rozema, Ju.

Na twee keer gelijk te hebben gespeeld en eenmaal te hebben verloren, mocht Nieuwkoop 3 (zon) voorde vierde competitiewedstrijd aantreden tegen Woerden.

Wederom ontbraken er de nodige spelers, maar gelukkig waren Sheryar, Jeroen, Chris, Danny en Jelle bereid om met ons mee te doen. Op deze zonnige zondagmiddag trapte Nieuwkoop 3 af tegen de opponent uit Woerden.

Nieuwkoop begon prima aan de wedstrijd. Het team kreeg de nodige kansen, maar de bal wilde er nog niet in. Totdat Kay op een gegeven moment op maat werd bediend, op de keeper afging en deze verschalkte met een stift.

Niet lang daarna leverde een verdedigingsfout aan Nieuwkoopse zijde de gelijkmaker op. Eigenlijk onnodig, maar het is niet de eerste keer dat Nieuwkoop een  voorsprong verspeeld.

Gelukkig rechtte Nieuwkoop de rug en wist Thomas een mooie slalom met een goed schot af te ronden. Voor rust tilde Gijs met een straks schot de marge verder naar twee.

Nieuwkoop voetbalde in de tweede helft rustig door. Woerden bood weinig weerstand en Gijs wist opnieuw een kans te verzilveren: 4-1. Keeper Marijn moest daarna echter nog wel een paar keer aan de bak, maar zonder problemen wist hij de kansjes van Woerden te pareren.

Toch kwam Woerden twintig minuten voor tijd op 4-2. Zou Nieuwkoop dan weer een voorsprong weg gaan geven? Het antwoord was ‘nee’, want Nieuwkoop kwam na deze tegengoal niet meer in de problemen en boekte zo de eerste competitiezege van het seizoen.

Na deze eerste overwinning is het zaak om de stijgende door te trekken. Dit gebeurt hopelijk a.s. zondag al uit tegen Alphense Boys. Als er zoals vandaag wordt gevoetbald, dan kan er zeker worden gewonnen van dit team. De wil om te winnen moet echter wel aanwezig zijn.

Jochem