A1 heeft te veel ontzag voor Ter Leede

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 08

1 november 2014 11:45

Beugen, J.H.L. van

De A1 had twee weken rust gehad en mocht vandaag aantreden tegen de ongeslagen koploper Ter Leede A1. Om bij de kopgroep aan te haken was een overwinning noodzakelijk.

Een zware, maar zeker geen onmogelijke opgave voor de jongens van Rob van Steijn. Nieuwkoop begon goed aan de wedstrijd en kreeg ook de eerste mogelijkheid. Het balletje breed was net te ver voor de Nieuwkoop spits om hem in het lege doel te werken. Daarna deed de Ter Leede keeper goed werk op een van dichtbij ingeschoten bal.

Na twintig minuten spelen werd een fout in de opbouw van Nieuwkoop afgestraft. En toen ging het mis bij de A1. De koppies gingen een beetje hangen en we lieten Ter Leede te makkelijk voetballen. Al moet gezegd worden dat Ter Leede over een technisch begaafde ploeg beschikt en een prima  veldbezetting had. De 2-0 werd gemaakt uit een aanval waarin Nieuwkoop te veel ruimte gaf.

Vlak voor rust leek dan toch de aansluittreffer te worden gemaakt. Een hard schot dat voorlangs ging, werd vervolgens hard naast de paal in het zijnet geschoten. Weer pech dus. En in het rustsignaal nog meer pech, Ter Leede maakte een goede aanval af met een knap schot in de bovenhoek. 3-0 en wedstrijd gespeeld.

In de tweede helft gebeurde er niet echt veel meer. Nieuwkoop liet zich niet wegspelen en kreeg in de tweede helft eigenlijk de beste kansen. Helaas geen doelpunten.

Vandaag werd verloren van een technisch sterk Ter Leede, maar ook een beetje van de A1 zelf. Er is meer overtuiging nodig dat dit soort wedstrijden kunnen worden gewonnen. Laten we daar volgende week mee beginnen. Dat wordt de eerste wedstrijd van de tweede periode, thuis tegen BSC uit Benthuizen. Daar hebben we trouwens nog een appeltje mee te schillen.