Nieuwkoop 3 countert naar overwinning

Nieuwkoop 3

Mannen zondag, 3, 7e klasse 03

9 november 2014 14:00

Op een zonnige zondagmiddag mocht Nieuwkoop 3 zich opmaken voor de wedstrijd uit bij Alphense Boys. Een tegenstander die weinig goals maakt maar er ook weinig tegen krijgt. Nieuwkoop heeft nog steeds last van een blessuregolf en moest daarom weer een beroep doen op Glenn en Chris.

Nieuwkoop begon wat onrustig aan de wedstrijd. Alphense Boys moest het spel maken en het had daar ook de spelers voor. Het creëerde genoeg kansen en had eigenlijk al vroeg in de wedstrijd een strafschop moeten krijgen toen gelegenheidsdoelman Marijn de spits van Alphense Boys neerlegde. Maar de scheidsrechter vond het niets.

Alphense Boys bleef het betere van het spel hebben, maar steeds ontbrak het aan scherpte in de afronding, of stond Marijn in de weg. Nieuwkoop kreeg in de eerste helft maar spaarzaam wat kansjes. De grootste was voor Sam, die de bal er van dichtbij niet in kreeg.

In de tweede helft was het beeld niet anders. Alphense Boys viel aan, Nieuwkoop loerde op de counter. De bal wilde er voor Alphense Boys niet in. Tot op een gegeven moment Alphense Boys alsnog een strafschop kreeg toen de bal ongelukkig op de arm van Glenn stuiterde. Het buitenkansje werd gepakt door Marijn en de stand bleef op 0-0.

Omdat Alphense Boys meer druk naar voren gaf om alsnog de goal te forceren ontstond er meer ruimte voor Nieuwkoop. Na een goeie counter kwam de bal voor de voeten van Dylan die deze vrij kon inschieten, geheel tegen de verhouding in, 0-1.

Na deze goal ging de tegenstander nog verder naar voren voetballen, maar dit pakte verkeerd uit. Na een lange bal van achteruit kon Gijs alleen op de keeper afgaan, deze omspelen en de 0-2 binnen schieten.

Nieuwkoop heeft eindelijk eens een keer de nul gehouden. Het team stond goed en was bereid te knokken voor de bal. Een goeie overwinning en hopelijk kunnen we de stijgende lijn vasthouden, volgende week tegen ASW.