D2 wil te graag winnen

Nieuwkoop JO13-2JM

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 07

1 november 2014 13:15

Afgelopen zaterdag mochten we aantreden tegen RVC'33 D1 uit Reeuwijk Dorp. De wedstrijd begon om 13:15, dus iedereen kon uitgeslapen aan de wedstrijd beginnen.

We hadden een volle reservebank; drie spelers die maar 1x hadden getraind, één geblesseerde en één afwezige. Gelukkig konden we twee spelers van de E1 lenen.

In de beginfase konden we goed weerstand bieden en hadden vaak balbezit Helaas had de tegenstander maar een klein kansje nodig om het eerste doelpunt te maken.

RVC’33 schoot veel vanaf de rand van het strafschop gebied. Dit hadden we gauw door en zo konden we de stand lang zo houden. Voor ons was het weer lastig om door de muur van verdedigers te komen. De voorhoede en middenvelders wilden zo graag een doelpunt maken dat ze vergaten om positie te houden.

De ruimtes werden kleiner en dus makkelijker te verdedigen. Door een verdedigingsfout in ons strafschopgebied kreeg RVC’33 een penalty. Onze keeper dook nog naar de goede hoek, maar helaas...

Er wordt meer druk naar voren gezet met als resultaat meer ruimte op het middenveld. Bij balverlies werd de druk op onze achterhoede te groot. Jammer genoeg volgde er nog twee tegendoelpunten.

We gaan de komende week weer lekker trainen en kijken of we aanstaande zaterdag een uitslag neer kunnen zetten die wat meer recht doet aan jullie inzet. Quinten en Tico nog bedankt voor het invallen. Jullie konden prima meekomen.