D1 deelt punten met Voorschoten

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 07

15 november 2014 11:15

Jagt, H. v/d

Lekker voetballen op veld 1. Vorige week niet gespeeld, dus een gretige groep. Regenachtig, na al die mooie zaterdagen. Maar ach, winnen dat wilden we...

Vanaf minuut 1 was daar eigenlijk niets van te zien. Alle duels werden verloren. Stonden steeds stil, waren te laat bij elk duel.

Wat is er aan de hand met onze mannen? Geen zin? Onderschatting?

Voorschoten combineerde erop los en onze jongens werden overlopen. En met een achterstand van 0-2 in de rust mochten we blij zijn.

In de rust heb ik heel wat vragen gesteld aan de mannen. Waarom en hoe dit nou kon gebeuren? Kort op je tegenstander zitten, duel winnen, bij je vent blijven, blablabla. Nog wat grote mannen woorden gebruikt. Het was duidelijk aangekomen dat het anders moest.

En jawel, na de rust een heel ander Nieuwkoop. Elk duel werd nu door onze mannen gewonnen. Er kwamen direct vele kansen., 1-2 na vijf minuten. Wauw, ze kunnen best knokken.

Na tien minuten en een stormloop van kansen, werd het 2-2. Zo, alles weer opgelost. Nu nog de derde treffer en hoppa alles weer vergeten. Deze treffer had gekund, maar bleef uit. Het bleef 2-2. Terechte uitslag, want Voorschoten was de eerste helft stukken beter.

Misschien een leer voor de volgende keer? Begin altijd scherp aan een wedstrijd!

In de tweede helft met een rechter spits van de D2 gestart. Die speelde een erg goede wedstrijd. Leuk om te zien.

Volgende week UDO thuis. “Lekker trainen mannen!”

Willem Hofstede