Volwassen Nieuwkoop 3 pakt goede overwinning

Nieuwkoop 3

Mannen zondag, 3, 7e klasse 03

23 november 2014 14:00

Nieuwkoop 3 mocht dit weekend aantreden tegen laagvlieger ESTO. Met een zwaar gehavend elftal en uiteindelijk maar elf man moest Nieuwkoop voor een overwinning zorgen om de concurrentie bij te houden.

Op een zanderig veld was het lastig voetballen voor beide ploegen. Nieuwkoop zocht regelmatig Gijs met een lange bal, maar dit was niet erg effectief. Hier en daar ontstonden voor beide doelen wat gevaarlijke momenten, waaronder Gijs die verwoestend uithaalde en de lat raakte. Verder waren er weinig echt goeie kansen.

Nieuwkoop stond achterin solide, maar kon in de voorhoede weinig stootkracht bieden. Totdat Joey eigenlijk uit het niets zijn rentree opluisterde met een bekeken lob over de keeper. Zo werd er gerust met een 0-1 stand.

In de tweede helft was het zaak voor Nieuwkoop om snel de 0-2 te maken en daarna de wedstrijd uit te spelen. Dit gebeurde ook door een doelpunt van Dylan. ESTO zette wel wat aan, maar had weinig geluk in de afronding. Zo stond de lat een keer in de weg en was het Chun die een bal van de lijn kopte. Uiteindelijk kreeg Gijs nog een cadeautje van de doelman van ESTO en kon er makkelijk 0-3 van maken. Nieuwkoop zakte daarna ver terug, maar ESTO kon niet of nauwelijks meer gevaarlijk worden.

Het was een goede en volwassen overwinning van Nieuwkoop. In vorige wedstrijden werd er nog wel eens een voorsprong weggegeven, maar tegen ESTO was goed te zien dat de spelers geconcentreerd de wedstrijd konden uitspelen. Op naar volgende week, wanneer er weer eens een thuiswedstrijd gespeeld mag worden tegen DWO.