E1 wint kraker in Gouda

Jodan Boys E2

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 04

6 december 2014 11:30

Na een lange sinterklaasavond was het tijd voor de kraker tegen Jodan Boys E2. Beide ploegen hadden nog geen puntverlies geleden, maar Jodan Boys had wel een wedstrijd minder gespeeld.

Na een indrukwekkende minuut stilte voor een van de overleden ereleden van Jodan Boys begonnen de mannen van Nieuwkoop goed aan de wedstrijd. Er werd geprobeerd verzorgd te voetballen, maar veelal was de laatste pass net niet goed, waarbij een gevaarlijk counter op de loer lag.

De spits van Jodan Boys bleef namelijk erg diep staan in afwachting van de lange bal. Na een minuut of tien werd een keurige aanval over meerdere schijven door Tico mooi afgerond 0-1. We kregen nog een aantal mogelijkheden en bleven de beste ploeg, maar vergaten de trekker over te halen.

Na een spaarzame tegenaanval schoot de middenvelder, die iets te veel ruimte kreeg, de bal strak in de bendenhoek 1-1. In de rust werden de puntjes op de i gezet.

Kort na de rust wist Tico een onderschepte bal keurig door de benen van de keeper af te ronden 1-2. De 1-3 bleef uit met onder andere een bal op de paal en het bleef lang spannend. Na een mooie pass van Noe kon Adam alleen op de keeper af en hij schoot keurig de 1-3 binnen.

Na slordig uitverdedigen van Jodan Boys twijfelde Norten geen seconde, haalde uit en de keeper maakte een slippertje 1-4! Bij de aftrap stonden we vervolgens allemaal lekker na te genieten van deze bevrijdende treffer, waardoor de twee aanvallers iets te makkelijk, maar mooi door onze verdediging combineerden 2-4.

Jordan Boys kreeg nog even een boost, maar de mannen van Nieuwkoop gingen het gevecht aan. Uiteindelijk wist Adam een mooie uitbraak af te ronden 1-5. Een spannende kraker met veel strijd die terecht winnend werd afgesloten door onze E1. De opgeluchte ouders kregen een traditioneel bedankje van de mannen en de traktatie van Han werd daarna in de kleedkamer gretig in ontvangst genomen.

Op naar volgende week!

Maurice