D2 deelt punten met Woerden

Nieuwkoop JO13-2JM

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 07

6 december 2014 13:00

Vorig weekend hadden wij geen competitiewedstrijd. Als alternatief speelde wij dinsdag een oefenwedstrijd tegen de D4 van Alphense Boys.

Door dit talententeam van tweedejaars E-spelers werden we in augustus nog helemaal zoek getikt. Nu konden wij veel meer weerstand bieden. Na afloop van de wedstrijd kregen wij dan ook een compliment van de Alphense boys trainer.

Op zaterdag hebben we geoefend tegen onze eigen E-top. Ook dat was weer een zeer leerzame oefenpot voor alle partijen. Met een prima eerste helft en een wat mindere tweede helft. Uiteindelijk een 5-0 overwinning.

Afgelopen zaterdag moesten we aantreden tegen de D2 van SC Woerden. Een op papier gelijkwaardige tegenstander. Onze laatste man, Jesper de Graaff, heeft zich de afgelopen periode sterk ontwikkeld. Daarom is er besloten om hem definitief door te schuiven naar de D1.

Gelukkig kon hij vandaag na zijn wedstrijd met de D1 nog bij ons aansluiten. Jesper van Zoest is nog geblesseerd, Menno werd ‘s morgens ziek gemeld (misschien iets teveel pepernoten gegeten?). Wij konden dus wel weer wat hulp gebruiken. Hamza en Roan schoven aan vanuit de D1 en in de rust volgde Norten uit de E1.

Wij begonnen voortvarend. Je zag dat de tegenstander duidelijk afwachtend begon, zodat er veel ruimte voor ons kwam. Hamza kwam al heel vroeg oog in oog met de keeper van de tegenstander, maar kon helaas het net niet bereiken.

Uit een hoekschop kon Sami een afvallende bal erg fraai de hoek in werken en maakte daarmee zeer verdiend zijn tweede doelpunt van het seizoen.

Heel snel daarna werd Melvin wel erg fraai vrij gespeeld en was het binnen zeven minuten 0-2. Vijf minuten later was het helaas alweer 2-2. Dat bleef het tot ver in de tweede helft. Beide partijen hadden kansen over en weer.

Het was wachten op een doelpunt. Dat gebeurde in de 55e minuut. Jammer genoeg voor Woerden: 3-2

Wij schoven onze laatste vrouw door naar het middenveld om toch nog een gelijkspel af te dwingen. Het was vanuit een voorzet van Norten dat onze spits Melvin de terechte gelijkmaker maakte: 3-3

Daarna waren er nog twee fraaie kansen om de winst binnen te halen, maar uiteindelijk bleef het gelijk.

Hamza, Jesper, Roan en Norten: dank voor jullie inbreng en weer veel plezier en succes in jullie teams. Voor ons nog één wedstrijd voor de winterstop, tegen Sportlust D2. Daarna kunnen we zeer tevreden terugkijken op een prima competitiestart.