Nieuwkoop 3 verliest opnieuw in eigen huis

Mannen zondag, 3, 7e klasse 03

7 december 2014 13:00

Hendriks, M.M.

Op een koude en regenachtige zondag in december stond de thuiswedstrijd tegen ASW op het programma. Zonder de coaches Henk en Tim moest het team onder leiding van aanvoerder Marijn zien te winnen van deze hoger geklasseerde ploeg uit Waddinxveen.

Nieuwkoop 3 kwam goed uit te startblokken. De wedstrijd was nog geen twee minuten oud toen Joey de eerste kans van de wedstrijd goed wist af te ronden. Nieuwkoop 3 speelde beter dan ASW en kreeg ook de nodige mogelijkheden. Toch leidde een dekkingsfout bij Nieuwkoop 3 centraal achterin tot de onnodige 1-1.

Nieuwkoop 3 kreeg voldoende kansen, maar  helaas werden er voorin vaak de verkeerde beslissingen genomen. Dit is zonde, omdat Nieuwkoop 3 zich vaak in een overtal situatie bevond. Ook Marijn mistte nog een goede kans voor rust op de 2-1.

Na rust was Nieuwkoop 3 zichzelf niet meer. ASW liep uit naar 1-3 en Nieuwkoop 3 grossierde in het geven van verkeerde passes. Ook werden lange ballen zomaar ingeleverd bij de tegenpartij, die zeker niet te sterk voor Nieuwkoop 3 was. Gelukkig wist Gijs met een goede goal de spanning in de wedstrijd terug te brengen.

Je zou verwachtten dat Nieuwkoop3 nog zou aanzetten voor de gelijkmaker, maar juist ASW wist te profiteren van geblunder achterin en scoorde 2-4 en 2-5. Deze laatste goal van ASW werd, helaas voor ons, fraai binnen gekruld.

Zo gaat er opnieuw een wedstrijd verloren. Met wat meer inzet, lef en scherpte is dit echter onnodig. Kampioen worden zit er niet in dit jaar, maar laten we er met zijn allen voor strijden om voor plek twee te gaan. Om te beginnen komend weekend uit tegen Alphen om 14.00.