Nieuwkoop A1 eenvoudig langs UVS

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 08

6 december 2014 14:30

Kreuningen, L. van

De A1 speelde vorige week tegen één van de oudste verenigingen van Nederland, vandaag mocht Nieuwkoop op bezoek bij weer een club met historie. UVS speelde in de jaren vijftig betaald voetbal en vervolgens jarenlang hoofdklasse niveau. Het heeft een mooie oude tribune en terrassen met staanplaatsen. Toch is UVS hard aan renovatie toe, want veldbezetting en de kleedaccommodatie past niet bij een club met jeugdvoetbal op landelijk niveau.

De thuiswedstrijd had Nieuwkoop met 5-0 gewonnen tegen een vaardig UVS. Vandaag werd het een heel ander verhaal. Nieuwkoop startte goed vanuit de organisatie en gaf niets weg. De beste UVS spelers waren de vleugelspitsen en die werden goed gecontroleerd.

Laat in de tweede helft kon de A1 wat meer druk naar voren geven en toen bleek dat UVS over een matige verdediging beschikt.

Vrij eenvoudig liep Nieuwkoop uit naar een 0-3 voorsprong na twee fouten in de UVS verdediging.

In de tweede helft speelde Nieuwkoop veel meer naar voren en kreeg kans op kans. Een aantal prima aanvallen leidden tot een 0-6 voorsprong. En toen was het over met de concentratie. Te veel spelers liepen uit hun positie en de uitstekende linkerspits van UVS scoorde zomaar drie keer achter elkaar.

Natuurlijk was de wedstrijd al gespeeld, maar dit mag natuurlijk niet gebeuren. Om een goed gevoel voor de wedstrijd van volgende week over te houden, werd gelukkig nog wel de 3-7 gescoord. Drie punten binnen, maar dit had eigenlijk een wedstrijd met dubbele cijfers moeten zijn.

Volgende week speelt Nieuwkoop A1 de inhaalwedstrijd tegen SJC A1. SJC staat drie punten voor op Nieuwkoop en wil meedoen om het kampioenschap (drie verliespunten achter koploper VVSB). Als Nieuwkoop het volhoudt om twee keer drie kwartier in de organisatie te blijven voetballen, liggen er kansen. Het zou lekker zijn om met een overwinning de winterstop in te gaan.