A1 boekt zakelijke overwinning in Benthuizen

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 08

28 maart 2015 15:30

Kuhn, A.C.

Na de ongelukkige nederlaag van vorige week tegen Ter Leede, was het zaak dat de A1 zich tegen BSC ’68 zou herstellen. Historisch is BSC ’68 een lastige tegenstander voor de Nieuwkoop jeugd.

In herfstachtige omstandigheden wist Nieuwkoop echter vrij eenvoudig af te rekenen met de Benthuizenaren. In de eerste helft waaide het stevig, maar was het voetballen nog redelijk mogelijk. Het werd geen hoogstaande wedstrijd, maar Nieuwkoop A1 speelde (zoals bijna iedere week) wel goed in de organisatie. Het geeft weinig kansen weg en wanneer het niet helemaal loopt, wordt er hard gewerkt.

Zaterdag was het dus voornamelijk hard werken. Buiten één bal die tussen de keeper en de verdediging viel (belandde op de lat) kreeg BSC ’68 geen enkele kans. Nieuwkoop kreeg drie kansen en maakte er twee. Heel zakelijk dus.

Na rust werd het bijna onmogelijk om te voetballen. Nieuwkoop mocht knokken tegen een flinke storm en maakte de borst nat voor de aanvallen van BSC ’68. Dat was achteraf niet echt nodig, want Nieuwkoop A1 bleef de wedstrijd controleren en hield BSC ’68 ver van het doel.

Ook na rust werd er niets weggegeven. In het laatste kwartier kon Nieuwkoop zelfs nog actie richting het doel van de tegenstander ondernemen. Dit resulteerde in drie grote kansen, waar van één op de paal terecht kwam en één in een doelpunt werd omgezet.

Samenvattend was het  dus een heel harde wind, werd er niets weggeven en werden drie van de zes kansen benut.

Een zakelijke overwinning dus en een mooie bevestiging dat Nieuwkoop A1 echt thuis hoort bij de sterkste ploegen van de eerste klasse.

De volgende twee wedstrijden worden weer gespeeld tegen tegenstanders uit de kopgroep. Het zou mooi zijn wanneer deze omgezet konden worden in overwinningen en dat de A1 nog een paar plaatsjes op de ranglijst stijgt.