Ongeïnspireerde A1 verliest van DOSR

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 08

25 april 2015 15:00

Rijn, H.C.J.M. van

De selectie van de A1 heeft het moeilijk. De competitie is allang gespeeld en wekelijks mist het vijf tot zes basisspelers. Ook tegen DOSR was het lastig voor de mannen om zich op te laden.

Thuis werd deze ploeg nog met 5-0 opgerold, maar vandaag bracht Nieuwkoop te weinig om aanspraak te maken op een overwinning.

Net als de vorige twee wedstrijden stond de A1 binnen vijf minuten met 1-0 achter. Een combinatie van onwennigheid en gewoon niet scherp zijn. In de gehele eerste helft was het dus knokken tegen die achterstand, maar DOSR bleef sterker en kreeg ook de beste kansen.

De reserve keeper van Nieuwkoop had gelukkig de vorm te pakken, zodat verdere schade beperkt bleef. Vlak voor rust was het zelfs Nieuwkoop dat uit het niets de 1-1 scoorde en eigenlijk met een goed gevoel de rust in ging.

De tweede helft startte Nieuwkoop iets sterker, zonder dat het kansen creëerde. Ook DOSR kreeg geen kansen, maar kwam wel op een 2-1 voorsprong. Een afgeslagen corner bleef in de zestien liggen, de verdediging zette geen druk op de bal en vrij eenvoudig kon een DOSR speler de bal hard inschieten.

Gelukkig bleef de A1 geloven in een resultaat en ging steeds meer op de helft van de tegenstander spelen. Uit een scrimmage werd tien minuten voor tijd opnieuw een gelijkmaker gescoord.

Nieuwkoop ging op zoek naar 3 punten en kreeg de deksel op zijn neus. Een schot van net buiten de zestien werd door een DOSR speler geblokt. De counter die er op volgde zorgde er voor dat het in plaats van 2-3 voor Nieuwkoop, 3-2 voor DOSR werd.

Jammer, want zo eindigt de competitie toch wat in mineur. Wel keihard gewerkt, maar niet goed aan de wedstrijd begonnen.

VVSB is officieel kampioen geworden. Het won met 2-1 van SJC voor 400 (!) toeschouwers. Volgende week mogen wij de mannen uit Noordwijkerhout feliciteren als ze bij ons op bezoek komen. Wel met in het achterhoofd dat wij de enige ploeg uit de competitie zijn die VVSB op eigen veld heeft verslagen dit seizoen.