Nieuwkoop E1 sterk uit de winterstop

DONK E1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 04

17 januari 2015 10:15

Na een korte maar lekkere winterstop stond zaterdag de zware uitwedstrijd tegen de nummer twee, Donk E1, op het programma.

De mannen hadden er zichtbaar weer zin in. In het begin van de wedstrijd keken ze even de kat uit de boom. Na vijf minuten begonnen we in de wedstrijd te komen en kwamen de eerste aanvallen richting de keeper van DONK.

Na een bal in het zijnet kwamen we halverwege de eerste helft er via de zijkant snel uit. Tico gaf een scherpe voorzet waar de keeper net niet bij kon komen en Norten rondde de bal beheerst af 0-1.

Vlak voor rust kon DONK nog een keer gevaarlijk worden met een mooie vrije trap, maar de bal kwam bovenop de lat. Dit was een van de weinige mogelijkheden voor de tegenstander uit Gouda.

Na een heerlijke limonade in de allermooiste en schoonste kleedkamer van dit seizoen (complimenten voor het mooie sportpark van DONK), begonnen we aan de tweede helft.

DONK ging iets opportunistischer spelen, maar onze ijzersterke verdediging gaf geen krimp. Er kwam steeds meer overleg in ons spel en het aantal kansen nam toe.

Halverwege de tweede helft werd Bram keurig vrijgespeeld. De rechtsback dwong hem naar buiten. Na een goede kap naar binnen schoot Bram de bal stijf in de verre kruising, waarop de keeper geen antwoord had 0-2!

Door ons betere veldspel leek het eerder 0-3 dan 1-2 te worden. Norten en Adam mochten beiden alleen op de keeper af en Tico knalde richting de kruising, maar de goed spelende keeper van DONK parreerde deze kansen goed.

De wedstrijd werd professioneel uitgespeeld. Tot de laatste minuut werd er gestreden om Simon de nul te laten houden, zodat de meegekomen ouders weer konden juichen bij het eindsignaal.

Een mooie teamprestatie met twee geweldige doelpunten. Er wordt in de wandelgangen al voorzichtig gesproken over de platte kar, maar laten we nog maar even rustig blijven. Er zijn tenslotte nog veel wedstrijden te spelen.

Tot volgende week!

Maurice