Nieuwkoop 3 wint weer niet

Nieuwkoop 3

Mannen zondag, 3, 7e klasse 03

25 januari 2015 11:30

De tweede wedstrijd na de winterstop brak aan voor Nieuwkoop 3. Nadat er vorige week onnodig werd verloren in de derby tegen NSV moest er deze week iets recht worden gezet. Altior was de tegenstander.

Nieuwkoop begon uitstekend aan de wedstrijd en had deze goed onder controle. Met een geïmproviseerde opstelling door de nodige afwezigen kwam het goed uit de verf. Er werd leuk gevoetbald, maar Altior bleek feller in de duels. Nieuwkoop kwam verdient op 0-1 door Gijs.

Niet kort daarna stond de verdediging te slapen nadat invalkeeper Nico een bal naar de zijkant bokste en een aanvaller van Altior deze vrij mocht intikken.

Niet snel daarna zat Andy mis bij een diepe bal en stond het ineens 2-1 voor Altior, toch wel een beetje tegen de verhouding in. Nieuwkoop bleef echter voetballen en kwam via een aanval uit het boekje op gelijke hoogte. Marijn tekende na een voorzet van Gijs voor de 2-2. Nieuwkoop zette hierna door en kwam vlak voor rust op 2-3 na een prima schot van afstand van Joey.

Trainer Henk was tevreden in de rust en zei ons dat we dit spel zo moesten vasthouden. Helaas moesten we noodgedwongen al wisselen omdat Kay geblesseerd was aan zijn knie. Met een selectie van maar 12 man was het nu zaak om iedereen heel te houden.

Altior gooide er in de tweede helft een schepje bovenop en kleunde er af en toe stevig in. Het kwam op basis van inzet dan ook terug tot 3-3. Deze felle duels leverde aan Nieuwkoopse zijde blessure gevallen op en Marijn, Jelle en Andy konden op een gegeven moment nauwelijks meer lopen. Alleen waren er geen wissel mogelijkheden meer. Zij knokten tot de laatste minuut. Altior kreeg uiteindelijk waar het de tweede helft recht op had, een overwinning, door vlak voor tijd de 4-3 te maken.

Helaas hebben we weer een wedstrijd niet winnend weten af te sluiten. Maar het goede spel van de eerste helft moet hoop geven voor de wedstrijden die nog komen gaan. Volgende week hebben we geen wedstrijd. Deze rust kunnen we goed gebruiken om onze blessure gevallen te laten herstellen.