D2 pakt volle winst tegen Oudewater D1

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 07

9 mei 2015 9:00

Jagt, H. v/d

De uitwedstrijd tegen Oudewater was geëindigd in een 0-3 overwinning voor ons, maar gezien ons speelbeeld van de afgelopen weken gaf dit absoluut geen garantie op een herhaling hiervan. In de voorbespreking werd dit feit nog even benadrukt zodat we scherp aan de wedstrijd van deze zaterdag konden beginnen.

De eerste helft toonde aan dat we moeite hadden het spel te maken en ook de wind speelde ons parten. Het uitgooien naar de, aan de zijkanten klaarstaande, backs door keeper Ruben bleek een onmogelijke opdracht. Gelukkig ging het uittrappen beter.

Oudewater was veel op onze speelhelft te vinden zonder gelukkig echt gevaarlijk te worden. Gaandeweg kregen we wat meer kansjes en begonnen we het beste van het spel te krijgen.

Dit resulteerde in een uitbraak van Miquel waaruit hij, via een wat gelukkige kluts met de keeper, kon scoren. Hierna moest hij helaas snel met een knieblessure uitvallen en werd zijn plek overgenomen door Jimmy.

In de rust werden er wat tactische omzettingen gedaan en gewisseld (Thijs voor Jesper B) waarna we in de 2e helft lieten zien waar we echt goed in zijn: inzet gecombineerd met goed combinatiespel!

Oudewater kwam er bijna niet meer aan te pas. Uit een vrije trap bij de linkerhoek van de tegenstander hun strafschopgebied scoorde Richard fraai door deze in ene keer in het doel te krullen. Hij liet de keeper kansloos!

Even later kregen we een corner die fraai wederom door Richard werd binnen gekopt waarna het klusje geklaard was en we met een voldaan eergevoel het veld verlieten.

Levi bedankt voor het invallen en je inzet!