A1 houdt het één helft vol tegen CSW

CSW A1

17 januari 2015 15:30

Vorige week hield de A1 het nog de hele wedstrijd vol om in de organisatie te spelen. Tegen hoofdklasser CSW A1 lukte dat maar één helft.

Natuurlijk was CSW van een ander kaliber dan Aalsmeer, maar je ziet dat wanneer je de teugels wat laat vieren, dit direct wordt afgestraft.

Vorige seizoen oefende de A1 ook al tegen CSW A1 en werd toen overklast door de Wilnissers. Vandaag ging dat een stuk beter. Nieuwkoop voetbalde in de eerste helft goed mee en zat er met name op het middenveld kort op. CSW kwam wel op een 1-0 voorsprong toen een dieptepass tussen de verdediging en de keeper inviel. Nieuwkoop had intussen ook al twee mogelijkheden gehad.

Tien minuten na de 1-0, liep de Nieuwkoop spits goed door op de keeper, die de bal snoeihard tegen hem aanschoot. Een mooie rooie plek op het bovenbeen, maar ook gewoon 1-1.

Nog geen minuut later stond het echter alweer 2-1, na een goeie aanval over links van CSW.

Nieuwkoop bleef geconcentreerd voetballen en kwam nog voor rust op 2-2, na een mooie combinatie net buiten de zestien.

In de tweede helft werd het een ander verhaal. Nieuwkoop kwam nog wel goed uit de startblokken, maar moest na tien minuten het initiatief aan CSW laten. Met name de geweldige nummer 10 van CSW maakte in een kwart tijd het verschil. Nieuwkoop vergat, of had niet het vermogen, om de lopende spelers te volgen en binnen twintig minuten stond het 6-2.

Daarna herpakte Nieuwkoop zich nog en kreeg een tweetal behoorlijke kansen. Uiteindelijk bleef het bij een wat geflatteerde 6-2 zege voor CSW.

Wel weer een heel nuttige oefenwedstrijd voor de mannen van Rob van Steijn. Nog twee keer oefenen en dan begint de competitie weer.