E1 terechte overwinnaar van pittige wedstrijd

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 04

28 februari 2015 10:15

Stigter, T.

De E1 is een leuk elftal met een mix van individueel sterke spelers en een aantal tactisch sterke spelers, maar de afgelopen weken konden ze elkaar niet echt meer vinden.

Tijd om weer eens aan het positiespel te gaan werken. Trainer Walter had de afgelopen weken flink wat plezier in het team gebracht en de mannen stonden vandaag dan ook met een glimlach op het veld. En als er plezier is, dan komt de rest vanzelf wel bij dit team.

Waar we vorige week moeilijk konden opbouwen, de tegenstander zat er kort op en de buitenspelers waren daardoor moeilijk bereikbaar, ging het vandaag stukken beter.
Norten en Tico werden veelvuldig aangespeeld en we maakten dan ook zoals verwacht ons eerste doelpunt van de wedstrijd, een fraai schot van Norten.

Melvin maakte vervolgens het tweede doelpunt.

Maar de jongens en meisje uit Gouda lieten de kaas niet van hun brood eten. Felle tackles, shirtjes trekken, alles werd uit de kast gehaald en voor de rust kwam dan ook het eerste tegendoelpunt.

De tweede helft was ook weer zeer spannend, het ging lang gelijk op. Simon had weer een aantal voortreffelijke reddingen, maar raakte helaas ongelukkig met zijn hoofd de doelpaal. Een doffe bonk en een hoop tranen, maar gelukkig kon hij weer verder. Een opvolgende hoekschop werd fraai ingekopt en de stand was weer gelijk.

De E1 wilde duidelijk niet verliezen en het tempo werd opgevoerd. Een fraaie opbouw van achteruit, kwam uiteindelijk via een paar schijven bij Tico. Die haalde de trekker over en maakte de bevrijdende 3-2.

De wedstrijd werd nog enigszins ontsierd door een gestrekt been op onze opkomende verdediger Maurice, die vervolgens de wedstrijd vroegtijdig moest verlaten. De eindstand werd terecht 3-2 en de E1 houdt hierdoor de fraaie eerste plaats.

Van de week weer lekker trainen en volgende week neemt Maurice het stokje weer over. Volle bak tegen ASW, want jullie krijgen de punten niet vanzelf.

Gelegenheidscoach Egon