Doelpuntenfestijn bij de D2

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 07

18 april 2015 9:00

Rozema, Jo.

Vandaag mochten we tegen de rode lantaarn drager Floreant D2. Een tegenstander om niet te onderschatten. Dit hebben we de vorige keer al ondervonden. We wonnen toen net aan en pakten daarmee onze eerste driepunter.

In het begin was het duidelijk, we waren veel beter dan de tegenstander en speelden dan ook veelal op de helft van de tegenstander. Binnen 5 minuten hadden we al twee doelpunten moeten maken, maar helaas konden we het net niet vinden.

Een beetje ongelukkig kreeg de tegenstander de bal tegen zijn hand in zijn eigen strafschopgebied en daarmee wees de scheidsrechter naar de penaltystip. Melvin schoot de bal koelbloedig in de linkerhoek.

Daarna dachten we dat we er waren. Iedereen stond veel te ver naar voren en het was dan ook wachten op een tegenaanval van de tegenstander en die kwam dan ook: 1-1.

Jimmy zetten het weer recht, maar daarna maakten we weer dezelfde fout. In de omschakeling ging het weer mis: 2-2.

Door het hobbelige veld kreeg Jesper de bal niet goed onder controle, zodat de tegenstander kon doorlopen en de 2-3 maakte.

Melvin draaide de wedstrijd weer naar ons door twee doelpunten te maken, zodat we met een voorsprong de rust in gingen.

De tweede helft kwamen beide partijen regelmatig bij het doel maar er werd lange tijd niet gescoord.

Melvin maakte zijn 4e van de wedstrijd en daarmee leek de pot in de pocket. Floreant kwam nog met een klein plaagstootje, maar gelukkig gaven we de driepunten niet meer weg.

We kijken weer een beetje omhoog. Van de week weer lekker trainen en mogen we thuis tegen het sterke WDS D1, hopelijk kunnen we daartegen gaan stunten!