C2 doet het internationaal goed

Rokeby school C1

27 augustus 2015 18:00

Langeree, J.

Donderdag 27 augustus speelde de C2 in het kader van de voorbereiding een internationale oefenwedstrijd. Nieuwkoop was gastheer van de Rokebeeschool uit Engeland, dat hun trainingskamp in Noordwijk had opgeslagen.

Natuurlijk was er sprake van gezonde spanning. Voetballen tegen een buitenlandse club is altijd speciaal. En wanneer ze dan uit Engeland komen denk je al gelijk aan fysieke gasten die met typisch Engels voetbal het je heel moeilijk gaan maken.

Niets was echter minder waar. Fysiek was Nieuwkoop C2 minimaal gelijkwaardig en voetballend een stukje verder. Het werd daarom een eenzijdige wedstrijd met een veel te kleine (6-1) overwinning.

Het was van beide kanten overigens wel een hele sportieve wedstrijd. Een mooie ervaring en voor herhaling vatbaar.

In de rust nog even met de mannen uit Engeland op de foto. En daarna op naar de competitie.

Inmiddels is daar de eerste wedstrijd verloren gegaan tegen het sterke Alphen en de tweede wedstrijd tegen ARC werd afgelast.

Volgende week een mooie uitdaging tegen TAVV C1. Een goeie graadmeter voor de rest van de bekercompetitie.