C2 nog maatje te klein tegen Alphen

C-junioren, C2, Groep 3 14

29 augustus 2015 13:00

Pouw, M.

Vandaag de eerste bekerwedstrijd op het programma. Meteen een kraker tegen Alphen C2. Alphe timmert aardig aan de weg en krijgt een steeds grotere jeugdafdeling en kan zo ook een sterke selectie op de been brengen. En dat was zaterdag goed te zien.

Nieuwkoop C2 begon wel heel goed aan de wedstrijd. Al binnen vijf minuten werd een foutieve spelhervatting van Alphen door de Nieuwkoop spits met een prima lob afgestraft.

Lang kon Nieuwkoop niet genieten van deze voorsprong. Alphen was overal op het veld net iets sterker, waardoor de druk voor Nieuwkoop C2 te groot werd. De ruimtes werden door Nieuwkoop ook wat te groot gelaten, zodat Alphen een paar keer gevaarlijk in het strafschopgebied kon komen.

Na de snelle 1-1 en 1-2, gebeurde er een tijdje weinig voor beide doelen. Jammer is het dan dat vlak voor rust nog twee doelpunten vallen, de marge werd zo wel erg groot.

Na wat aanwijzingen in de rust ging het de tweede helft al beter. Alphen bleef wel sterker in de duels, maar creëerde nauwelijks nog kansen. Alphen kwam nog twee keer tot scoren, één keer na onzorgvuldig uitverdedigen en één keer nadat de organisatie bij Nieuwkoop veel te ver uit elkaar liep.

Mooie leermomenten in deze wedstrijd, die we straks weer mee kunnen nemen in de volgende zware wedstrijden. Want de derde klasse zal best pittig zijn voor Nieuwkoop C2.

Vlak voor tijd maakte Nieuwkoop nog de 2-6. En dat was wel het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Een mooie wisselpass, een buitenspelers die bijna de achterlijn haalt en een balletje breed geeft, zodat de spits de bal in het lege doel kan plaatsen.

Volgende week een nachtwedstrijd tegen ARC (8.30 uur). Kijken of we in die wedstrijd alweer wat stappen kunnen maken.

Erik Langeree