C2 gaat strijdend ten onder tegen TAVV C1

C-junioren, C2, Groep 3 14

12 september 2015 9:00

Jagt, H. v/d

De twee bekerwedstrijd van dit seizoen. En ook na vandaag bleek dat het in de derde klasse voor de C2 best zwaar gaat worden. Fysiek sterke tegenstanders die ook nog aardig kunnen voetballen. Ga er maar aan staan met veelal eerste jaars C spelers en zelfs twee D spelers.

De eerste 10 minuten had Nieuwkoop best nog controle en kon goed meevoetballen. Maar daarna ging TAVV steeds meer duels winnen en had Nieuwkoop gewoon (te) weinig de bal.

TAVV kreeg een aantal kansen en Nieuwkoop kon daar eigenlijk niets tegen over stellen. Toch leek het tot de rust 0-0 te blijven, helaas kopte TAVV vlak voor rust de 0-1 er in.

De jongens waren best onder de indruk van de tegenstander, die hier en daar echt over de grens ging.

Begin tweede helft ging het fout: een aanvaller van TAVV C1 mocht helemaal vrij de bal aannemen en scoorde eenvoudig de 0-2. Nieuwkoop C2 bleef er gelukkig voor werken, en heel veel kansen kreeg TAVV niet meer.

Verreweg de beste kans was zelfs voor Nieuwkoop C2, maar de bal ging vlak voor langs. Zonde.

Uiteindelijk een verdiende overwinning voor TAVV. Hopen dat we de komende wedstrijden een beetje aan voetballen toekomen.

Dinsdag 15 september oefent de C2 bij KDO in De Kwakel. Gaan we weer lekker wedstrijd ervaring opdoen. Maar maandag natuurlijk eerst nog even trainen.

Groet,

Erik Langeree