C2 blijft knokken voor de punten

Nieuwkoop JO15-2

C-junioren, C2, Groep 3 14

10 oktober 2015 13:00

Er was goed getraind deze week en langzaam zien we een aantal spelers een mooie groei doormaken. Wel jammer dat er veel blessures zijn bij de C2, zodat we niet met z’n allen volle bak kunnen gaan. Als de competitie start op 31 oktober, verwacht ik dat alle blessures weer achter de rug zijn en we als team goeie wedstrijden kunnen laten zien.

Eigenlijk speelde Nieuwkoop C2 vandaag ook een behoorlijke wedstrijd. Er werd weliswaar met 5-0 verloren, maar de  driedoelpunten voor rust waren wel heel makkelijk weggegeven.

Nicolaas Boys beschikt over een sterk middenveld, Nieuwkoop liet niet over zich heen lopen en bleef goed in de organisatie voetballen. Nicolaas Boys creëerde maar een enkele kans. De C2 kwam wel iets te weinig aan voetballen toe, maar werd vlak voor de rust toch nog twee keer gevaarlijk.

Met de rust een geflatteerde achterstand van 3-0.

De tweede helft speelde Nieuwkoop iets meer op de helft van de tegenstander, maar kreeg slechts een enkele mogelijkheid op een verdiend doelpunt. Nicolaas Boys profiteerde optimaal door twee keer toe te slaan in de counter en daarmee de wedstrijd uiteraard verdiend won.

Mooi te zien is dat ook bij een achterstand Nieuwkoop blijft knokken. Als we de komende maanden dan ook meer aan voetballen toe gaan komen, kan het niet anders zijn dat we resultaten gaan zien.

Volgende week de laatste bekerwedstrijd tegen ARC, dat net als Nieuwkoop onderaan staat. Met de instelling van de afgelopen week en met wat meer geluk moet een goed resultaat mogelijk zijn.

Erik Langeree