C2 na ruime bekerwinst klaar voor competitie

Nieuwkoop JO15-2

C-junioren, C2, Groep 3 14

17 oktober 2015 10:30

De laatste bekerwedstrijd van dit seizoen. De laatste kans om punten te pakken. Dat moest dan gebeuren tegen concurrent ARC, die ook nog geen wedstrijd konden winnen.

Nieuwkoop C2 speelde de laatste bekerwedstrijden best aardig, maar kwam steeds fysiek een stapje te kort. De verwachtingen waren daarom hoog gespannen deze laatste wedstrijd.

Dan is het natuurlijk wel zaak scherp te beginnen, en daar ontbrak het vandaag aan. Meteen na de aftrap volgde een te korte terugspeelbal en de alerte ARC spits tikte de bal in het lege doel.

Nog geen 10 seconden gespeeld en 1-0 achter.

De minuten die daarop volgden lieten zien dat Nieuwkoop toch wel sterker was dan ARC. Het duurde niet lang voordat het 1-1 stond. Hiervoor was een van richting veranderde vrije trap nodig.

Toen volgde het beste deel van de wedstrijd van onze C2. Een aantal mooie aanvallen, waarvan één beloond werd met een uitstekend doelpunt. Vervolgens werd er een penalty gemist, maar kwam wel de 1-3 op het scorebord na een intikker.

De bedoeling was om in de tweede helft rustiger aan de bal te zijn en voetballend tot kansen te komen. Dan is het jammer dat we twee gele kaarten krijgen en tien minuten met negen man moeten spelen. Overigens twee terechte gele kaarten die werden gegeven door de uitstekende scheidsrechter van vandaag.

Nieuwkoop gaf in ondertal ook nauwelijks kansen weg en liep nadat het team weer compleet was uit naar een ruime 1-6 overwinning.

Een verdiende overwinning van een team waar nog veel rek in zit. Na de herfstvakantie gaat de competitie van start. Het lijkt erop dat Nieuwkoop C2 hier klaar voor is.