D1 op z’n Duits!

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 01P

16 april 2016 9:45

Sinnige, R.

De D1 doet het nog steeds zeer goed in de 1e klasse. Het keurkorps van trainers Hakim, Hans en Jeffrey, hebben zelfs nog uitzicht op de 1e plaats. Met een groep van vijf teams strijden ze nog steeds voor het kampioenschap.

De week ervoor bleven ze steken op 2-2 bij Groeneweg, die tot dan toe de koploper was.

Vandaag stond Unio op het programma. Ook dit is een geduchte tegenstander die nog meestrijdt. De jongens zijn alleen wat afwezig. De passing wil niet echt lopen en er is veel balverlies. Dat was overigens ook mede te danken aan het snelle en goed storende werk van Unio, die zeker niet was gekomen om het zich zomaar te laten gebeuren.

Zo kabbelde de wedstrijd redelijk voort en was Unio de bovenliggende partij. De trainers probeerde met tactische omzettingen het tij te keren. Een paar keer was Unio zelfs dicht bij een doelpunt. Maar Demian wist de bal te stoppen. Bij de rust was er dus nog steeds de brilstand. Langzaam begon de spanning op te lopen.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld. Maar het was Unio dat meer en meer op de rem stapte. Met een groot aantal pauzes wegens blessures aan de kant van de tegenstander begon de tijd meer en meer een grote druk op de schouders van de jongens te leggen.

In de laatste minuut was het Lucas die zich met het spel bemoeide. Ondanks zijn blessure van vorige week, schoof hij door naar het middenveld om al bij de tweede poging onverbiddelijk uit te halen. 1-0, en al snel was het de scheidsrechter die een einde aan deze lange wedstrijd maakte.

Eén van de belangrijkste voetbal wetten zegt dat als je slecht speelt en je toch wint, je voor zeker kampioen wordt.

De D1 heeft bewezen de kunst van het winnen te verstaan. Zeker in deze wedstrijd waren ze niet helemaal op dreef, maar wie maalt er om? Na de wedstrijd werd het feest nog mooier... Groeneweg heeft verloren en heeft daarmee Nieuwkoop weer alles in eigen hand gegeven.

De jongens moeten nog twee wedstrijden tegen het zeer lastige VEP en mogelijk vieren ze dan eenzelfde feestje als Nieuwkoop 1.