Verdiende winst op Sportlust

C-junioren zaterdag, C2, 4e klasse 01

26 maart 2016 12:00

Sinnige, R.

Vorige week verliep de wedstrijd tegen Floreant heel teleurstellend. Na een zwak begin met een snelle 2-0 achterstand, herstelde Nieuwkoop de schade voor de rust tot een 3-2 achterstand. In de tweede helft gokte de C2 door 1 op 1 te gaan spelen. Floreant strafte dit hard af met als gevolg een grote 8-3 nederlaag.

Deze week de inhaalwedstrijd tegen Sportlust C3. Een paar weken geleden nog met 3-0 van gewonnen in de uitwedstrijd. Doel van deze wedstrijd was om te durven voetballen. Geen lange ballen, maar proberen met positiespel in balbezit te blijven.

De eerste helft zat Nieuwkoop goed op de bal. Geholpen door een stevige bries hield de C2 Sportlust keurig op hun eigen helft. Toch werd te vaak onnodig de lange bal gespeeld en werden te weinig kansen gecreëerd. Nieuwkoop C2 kwam wel op een 1-0 voorsprong, en het was goed te zien dat dit ook uit een prima aanval over meerdere schijven ontstond.

Na de rust speelde Nieuwkoop een prima partij. Ondanks de wind, tegen bleef Nieuwkoop eenvoudig de baas over Sportlust. In balbezit was er veel meer rust en gedurende de tweede helft kwamen steeds meer combinaties uit de verf. Prima.

Het enige wat ontbrak was het afronden van toch wel vier goede kansen. Ook dankzij de goede Sportlust keeper.

Vlak voor tijd was er dan toch de verdiende 2-0 na een goede individuele actie.

Volgende week al de revanche wedstrijd op Floreant. Om 8.30 is de aftrap. Laten we gelijk wakker zijn en laten zien dat vorige week een vergissing was.