Mooie overwinning op Reeuwijk met veel doelpunten

CVC Reeuwijk C2

Nieuwkoop JO15-2

C-junioren zaterdag, C2, 4e klasse 01

30 april 2016 11:00

Na de goeie, maar verloren wedstrijd tegen kampioen Woubrugge vorige week, ging de C2 vol zelfvertrouwen naar Reeuwijk. Ook Reeuwijk voetbalt met voornamelijk eerstejaars C junioren, dus voetballend zouden er mogelijkheden moeten komen.

Vanaf het begin van de wedstrijd zat de C2 er boven op en kreeg in balbezit iets meer tijd dan in de vorige wedstrijd. En dan blijkt dat er best aardig gevoetbald wordt. Reeuwijk had weinig te vertellen in de eerste helft en Nieuwkoop liep heel gemakkelijk uit naar een 5-0 voorsprong.

Vlak voor rust kon Reeuwijk toch nog wat terugdoen, een afstandschot verdween net onder de lat in het doel.

Ook de tweede helft bleef Nieuwkoop C2 gevaarlijker, maar herstelde Reeuwijk zich goed. Reeuwijk kreeg echter maar weinig kansen, waarbij Nieuwkoop toch steeds dreigend in de zestien was.

Er werd nog twee keer gescoord na een individuele actie en een prima afstandschot.

Een goeie wedstrijd met een mooie 1-7 overwinning. Het mooiste compliment kwam misschien wel van de trainer van Reeuwijk, die dacht dat er toch wel behoorlijk wat C1 spelers bij Nieuwkoop meededen. Niet dus.

Volgende week de laatste wedstrijd, thuis tegen kampioen Woubrugge. Ik weet zeker dat we ze kunnen verrassen.