C2 verslaat kampioen met ruime cijfers

C-junioren zaterdag, C2, 4e klasse 01

7 mei 2016 10:15

Simmerman, D.

Vorige week kondigde Nieuwkoop C2 al aan dat er vandaag best wel een verrassende uitslag kon worden neergezet tegen kampioen Woubrugge. De uitwedstrijd tegen Woubrugge ging weliswaar verloren, maar Nieuwkoop was zeker niet de mindere.

De eerste helft liet twee redelijk gelijkwaardige ploegen zien, waarbij Nieuwkoop in balbezit toch duidelijk beter was. Wel kwam Woubrugge twee keer op voorsprong na eerst niet goed ingrijpen van de verdediging en later na een klutsbal.

Gelukkig kon de C2 twee keer terug komen en ging meer dan verdiend met een 2-2 de rust in.

Nieuwkoop moest zorgen dat het in balbezit kwam. Dat was de boodschap voor de tweede helft.

Helaas kwam Woubrugge al snel weer op voorsprong. Nieuwkoop bleef aan de bal beter en dat ging zich uitbetalen. De 3-3 volgde snel en na een twintig minuten in de tweede helft werd het zelfs 4-3 voor Nieuwkoop.

Nieuwkoop ging steeds beter de ruimtes zoeken en Woubrugge moest steeds achter de bal aan.

Toen de 5-3 viel geloofde Woubrugge het wel en Nieuwkoop C2 liep eenvoudig uit naar 7-3 tegen kampioen Woubrugge.

Achteraf kan je zeggen dat er dit seizoen veel meer in had gezeten. Belangrijk is in ieder geval dat de spelers van de C2 weten wat ze kunnen en dat ze het seizoen met een aantal uitstekende wedstrijden hebben afgemaakt.