SV Nieuwkoop MO17-1: Ode aan de trainer

Nieuwkoop MO17-1

Meisjes onder 17, MO17-1, Groep 2 3

10 september 2016 10:30

Zaterdag 10 september stond de derde bekerwedstrijd op het programma. Op weg naar Nieuwerkerk voor de ontmoeting met de meiden van Rijnstreek. Ondanks de goede resultaten en de prima trainingsinzet was trainer Leon Speek gespannen.

Had dat er mee te maken dat er in een in Nieuwkoop achtergebleven auto een tas met voetbalspullen stond!? De voorbereidingen moeten optimaal zijn natuurlijk! Gelukkig was een van de mamma's erg lief en bereid even op en neer te rijden.

Na een korte warming up, begonnen we met onze basis opstelling aan de wedstrijd (die overigens elke week verschillend is). In de eerste minuten waren de meiden slordig en positioneel niet zo sterk, wat dan ook resulteerde in een 1-0 achterstand.

Maar de meiden laten op zo’n moment zien dat ze een team zijn en als ze dan vanuit positie gaan spelen...

De bal ging sneller rond met echt mooie acties over de flanken. Rijnstreek werd uit elkaar gespeeld. Dat resulteerde in vier mooie uitgespeelde doelpunten in de eerste helft.

In de rust werd door de trainer nog gehamerd op positie en passing. Maar gedurende de tweede helft slopen er toch weer wat slordigheden in het spel. Het vele balbezit en spelen op de helft van de tegenstander resulteerde in nog 2, heel mooi uitgespeelde, doelpunten.

De derde terechte overwinning op rij was met deze 1-6 'in the pocket'! Met een mooi compliment van een collega-Nieuwkoop-trainer; "Geweldig meiden! Een altijd kritische trainer, heerlijk!". Op naar volgende week!