ARC MO-2 een maatje te klein voor SV Nieuwkoop MO-1

Meisjes onder 17, MO17-1, Groep 2 3

17 september 2016 11:00

Sinnige, R.

Zaterdag, matchday! Wedstrijd alweer in de beker. Thuis met een prima voetbalweertje op veld 2.

Na een tactische bespreking, waarover trainer Leon niet veel prijs geeft, en een nu al routine warming up, beginnen de meiden gefocust aan de wedstrijd.

Warming up

Positioneel ziet het er allemaal goed uit en de bal gaat best goed rond. Wel in een wat laag tempo, zodat ARC de kans heeft wat aan te haken.

Maar niet voor lang. Met een kleine verhoging van het tempo wordt de kracht van de Nieuwkoopse meiden snel zichtbaar. Met vier mooi uitgespeelde doelpunten voor rust.

Limonade verdiend dus.

In de rust een aantal omzettingen, zodat er telkens één speelster mee kan schuiven naar het middenveld. Positioneel complimenten.

Maar een tegenstander die een maatje te klein is.  Vijf prima doelpunten na rust. Met een bijzondere voor Sanne. Een mooi niet te hard schot werd via de handen van de keeper niet goed verwerkt en rolde zo het doel in. Sanne had het niet gezien, die was beetje balend al onderweg naar haar positie :­)

Opnieuw een prima wedstrijd, nog steeds progressie en ‘way to go’. Én een toppositie na vier wedstrijden. Kom je ook eens kijken bij de meiden?