MO17-1 maakt er een show van

Meisjes onder 17, MO17-1, Groep 2 3

8 oktober 2016 11:30

Jong. R. de

Afgelopen zaterdag een mooie dag VOOR het Meidenvoetbal bij SV Nieuwkoop! Want bij een overwinning van MO17-1 op VEP zou het team de overwinning in de bekerpoule niet meer kunnen ontgaan. Een gespannen trainer dus, met deze extra lading op de wedstrijd. Maar ook omdat het team bij de warming-up nog niet compleet was, aangezien een aantal meiden eerst nog meespeelde bij MO17-2.

De meiden daarentegen oogden redelijk relaxed en gingen de wedstrijd tegen VEP ontspannen tegemoet. De start was geweldig. De allereerste bal naar voren was raak. Na 46 seconden lag de bal in het net en stond de 1-0 op de borden.

Ondanks deze geweldige openingstreffer speelden de meiden wat rommelig. Positioneel was het een beetje zoeken en tegenstander VEP speelde gewoon prima mee. Een goed uitgespeelde aanval van VEP leverde binnen 4 minuten dan ook de 1-1 op. Wakker worden!

Gelukkig werd het spel langzaamaan beter en werd duidelijk wie er bovenaan staat in deze poule. De aanval functioneerde steeds beter. Binnen 20 minuten was het verschil echt gemaakt. Met 5-1 de rust in laat dat wel zien.

Trainer Leon gaf de meiden in de rust mee dat het ritme en tempo in de tweede helft echt wel omhoog kon. Meer rust in de bal krijgen en de bal het werk laten doen. Geweldig hoe de meiden die opdracht oppikten. In combinatie met een kleine omzetting voor meer balans op het middenveld volgde er een geweldige tweede helft.

Kijken was genieten. Driehoekjes, de bal twee keer raken, inzet, alle waren aanwezig. MO17-1 was bijna continue op de helft van VEP te vinden. Soms de bal even terug leggen om ruimte te creëren en weer op te bouwen via de andere kant. Met mooie doelpunten als resultaat. Prachtig doelpunt in de verre bovenhoek van het doel van VEP.

Resultaat? Een enorm trotse trainer, na zo'n mooie tweede helft. En tuurlijk kan er nog een heleboel beter en anders, maar nu vooral genieten. Trainer, leider en publiek zijn allen trots. De eerste plek in de bekerpoule werd gevierd met lekkers!