JO17-3 met klinkende cijfers langs Reeuwijk

CVC Reeuwijk JO17-2

Onder 17, JO17-2, 4e klasse 08

7 oktober 2017 11:00

Vandaag wederom een uitwedstrijd en wel tegen CVC Reeuwijk. Ik zie jullie denken klopt dit wel? Hier speelden jullie twee weken geleden toch ook al tegen? Dat klopt helemaal, maar ik zal jullie vertellen hoe dat komt.

Na twee klinkende overwinningen in de 5e klasse, 3-12 en 18-0, zijn we gepromoveerd naar de 4e klasse. En in deze poule speelt wederom een CVC Reeuwijk dus vandaar.

Onze keeper Ruben was afwezig, dus afgelopen woensdag op de training werd er gevraagd wie hem wilde vervangen. Er was een liefhebber: onze linksbuiten Jimmy. Hij kreeg deze avond uitleg en keeperstraining van onze Ruben, zodat hij zaterdag het doel kan verdedigen.

De wedstrijd begon om 11:00 uur en het regende zachtjes. Er stond ook een stevige wind over het veld dus in de dug-out was je het beste af. Dit was ook wel te zien tijdens de wedstrijd, er komen steeds meer mensen in zitten.

We begonnen wat onrustig aan de wedstrijd maar scoorden wel heel snel de 0-1. Dat is wel lekker en als je daarna de kans krijgt op 0-2, dan geeft dit wel wat hoop. Langzaam maar zeker bouwden we aan een overwicht op het veld en ook het net werd een aantal keer gevonden.

Bij de rust was de stand opgelopen naar 0-7. Wie had dit verwacht vandaag?

In de tweede helft werd er besloten anders te gaan voetballen. Namelijk in een 3-4-3 formatie. Dit om wat extra grip te krijgen op het middenveld en sneller naar voren te spelen. In de hoop zo nog meer doelpunten te maken.

De kansen om te scoren waren volop aanwezig, maar om de bal tussen te palen te krijgen was er meer nodig. Namelijk goed mikken en dat was hetgeen waarom de teller niet verder kwam dan negen. Ook de tegenstander wist nog één keer te scoren, dus de eindstand was uiteindelijk 1-9.

Een mooi begin voor ons in de 4e klasse.