JO17-3 wint opnieuw

Onder 17, JO17-2, 4e klasse 08

14 oktober 2017 12:30

Way, R. de

Vandaag stond de eerste thuiswedstrijd op het programma. De fotograaf was op vakantie.  Net als Calvin. William meldde zich ziek en er waren nog wat spelers met spierklachten. Het werd een grote puzzel om het team goed neer te zetten voor de aftrap. Maar onze trainer wist dit toch weer voor elkaar te krijgen.

Het was heerlijk weer en er stond veel publiek langs de lijn. Ze kwamen niet voor niets, want het werd een spannende wedstrijd. De JO17-3 kwam lekker uit de startblokken en binnen een aantal minuten lag de 1-0 in het net. Na goed doorzetten van onze spits kon hij de bal netjes in de hoek plaatsen. Heerlijk zo’n begin van de wedstrijd.

De Nieuwkopers kwamen zelfs op 2-0 in de eerste helft, maar direct vanaf de aftrap maakte Sportlust 2-1. Er volgden nog wat kansen voor beide partijen maar gescoord werd er niet. Wel werd er een bal van de doellijn gehaald door een Nieuwkoopse verdediger.

Voordat de tweede helft begon blies de scheidsrechter op zijn fluit. Dit was niet voor de aftrap maar om de supporters te waarschuwen dat de tweede helft begon. Zij stonden immers bij een andere wedstrijd te kijken en hadden niet in de gaten dat de JO17-3 alweer onderweg was naar het veld.

In de tweede helft kwam Nieuwkoop flink onder druk te staan. Een schot van afstand door Sportlust werd door onze keeper nog net over de lat getikt. Uit de corners die volgden draaide de bal een aantal keer gevaarlijk voorlangs het doel of er net overheen.

Ook een vrije trap van Sportlust werd slim genomen. De Nieuwkopers in de muur sprongen omhoog en de bal ging daardoor onder de muur door. Gelukkig verdween hij net langs de buitenkant van de paal en zo kwamen we opnieuw goed weg.

Ook Nieuwkoop kreeg wat kansen in de counter maar het geluk was niet altijd aan onze kant. Maar één keer wel, toen de bal over rechts naar voren werd gespeeld richting onze razendsnelle spits. Hij bleef goed kijken en aan de linkerkant was de linksbuiten goed meegelopen. Die kreeg de bal aangespeeld en schoot hem keurig binnen. 3-1.

De drie punten waren nu zo goed als binnen, want er was niet lang meer te spelen. Een gejuich klonk op na het laatste fluitsignaal en spelers stapten tevreden van het veld.

Gefeliciteerd mannen met deze drie punten!