MO17-1 met ruime cijfers voorbij Hillegom

Nieuwkoop MO17-1

Meisjes onder 17, MO17-1, 1e klasse 1

4 november 2017 13:00

The day after.... Gisteren de wedstrijd in Hillegom, eentje die de trainert met gemengde gevoelens in ging. Afgelopen week een aantal zieken en een aantal met een kleine blessure. Het was een beetje puzzelen om de meiden in hun kracht te kunnen laten voetballen.

De wedstrijd begon redelijk rommelig, maar de trainert was tevreden over het voetbal vanuit de positie. De scherpte ontbrak nog, hoe goed bedoeld ook waren de meiden ook een beetje met elkaar en de kleine ongemakken bezig.

Langzaam zie je ook trainingsvormen terug in de wedstrijden, toch wel erg tof. Vanuit twee hele mooie combinaties werd Anoek of Anouk (de trainert vergeet het telkens) in een prima positie gemanoeuvreerd, kansen die ze niet aan haar rechtervoet voorbij liet gaan.
Het voetbal speelde zich met name af op de helft van de tegenstander, maar kwam de tegenstander dan, dan was de verdediging scherp en loste veel uitdagingen voetballend op!

In de rust vroeg de trainert alleen om meer scherpte (concentratie), en precisie.

Met Nadia weer in de ploeg en de licht geblesseerden/uitziekers extra rust gevend, begonnen we aan de tweede helft.
Voetballend lieten we nog beter zien welke potentie we als team hebben! Vanuit de positie, in de bal komend, de bal willen hebben, en de ander zoeken.
De tweede helft kreeg Romi dan ook weinig te doen, EN ze begint ook een beetje naar de trainert te luisteren. Die hamert op haar concentratie en vertrouwen in wat ze kan.. Tada! Nul fouten in een wedstrijd waar je vrijwel niets te doen hebt.

Terug naar het creëren van kansen, tjonge tjonge wat een lekkere pot wat dat betreft. We keken goed naar elkaar, soms iets teveel en daarmee iets te weinig op buitenspel, en we gunden elkaar te voetballen. Met prima voetbal speelden we de wedstrijd verder, met een aantal echt mooie aanvallen van achteruit prikten we er nog een 4-tal doelpunten bij.

Deze kritische maar trotse trainert zou nog wel wat kunnen wensen, maar bespreekt dat met de meiden. Want alle positief bedoelde aanwijzingen zou afbreuk doen aan wat onze meegereisde supporters hebben gezien: Een mooie wedstrijd met een team wat er voor elkaar stond!

Top overwinning meiden "Game On"

De trainert