MO17-1 draait bovenin mee na zege op SCH'44

Meisjes onder 17, MO17-1, 1e klasse 1

11 november 2017 12:00

Sinnige, R.

De week begon al met wat blessure nieuws, iemand was namelijk vergeten te zeggen dat je op een paard moet blijven zitten, cq was niet uitgelegd hoe je van een paard moet afstijgen.. Met een geblesseerde pols tot gevolg, beetje vervelend als je de keepster bent, en net langzaam in vorm begint te komen.

Toen moest er naarstig overleg gepleegd worden in de technische staf, whatsappjes over en weer, wikken en wegen.. Lossen we het binnen het team op, of “vliegen” we een andere keepster in.. Uiteindelijk voor dat laatste gekozen, om ervoor te zorgen dat er weinig aan onze speelstijl verandert hoefde te worden. Later meer over de keepster, maar hierbij alvast bedankt Michelle!

De trainert was deze ochtend gespannen, een aantal meiden zoeken nog naar de topvorm en af en toe is de concentratie een puntje van zorg. Wat is het dan fijn om in je achterhoofd wel te weten dat de basissterkte van dit team erg goed is (nu de meiden nog).

Het gevoel van de trainert klopte ook vandaag weer, in basis staat het nu goed, de meiden werken voor elkaar, kunnen ook af en toe lekker elkaar aansturen (niet altijd even complimenteus of tactvol :-) ) en laten de bal steeds meer het werk doen. Als ze in de concentratie modus zitten, spelen ze van achteruit de bal rond, zoeken de ruimtes en worden ook voorin steeds gevaarlijker.

Op die momenten moet het ook voor de supporters genieten zijn aan de zijlijn. Tot we een aantal keer onze concentratie verliezen, daardoor slordig worden en veel ruimtes weggeven. Dit resulteerde vandaag in een 0-1 achterstand, daar waar we al wat afstand genomen hadden moeten hebben. Gelukkig hadden we Michelle voor vandaag "ingevlogen", want ook zij pakte een paar prima ballen.

Toch had de trainert vandaag op geen enkel moment het gevoel dat we de wedstrijd niet naar ons toe zouden trekken, bij vlagen zag hij zo’n goed en mooi verzorgd voetbal, in één woord genieten!
Binnen 6 minuten stelden de meiden dan ook orde op zaken en zetten we de 2-1 ruststand op de borden.

De tweede helft was compleet die van ons, verzorgd voetbal, bij vlagen veel overtuiging en vooral concentratie. Het eerste kwartier waren we dominant en liepen redelijk soepel uit naar de 4-1.. Voor de meiden weer het moment om even te verslappen en ja, dan is SCH’44 prima in staat om je verdediging onder druk te zetten. Met nog ruim een kwartier te spelen kwamen ze op de 4-2, maar meer gunden onze meiden ze niet. De rijen werden weer gesloten en heel netjes werd de wedstrijd uitgespeeld, Helaas werden de kansen daarbij niet benut, werken aan het doelsaldo kan namelijk ook een doelstelling zijn.

Komende zaterdag staat een kraker op het programma, uit naar ARC MO17-1.. Met iets meer overtuiging en een klein tandje vorm erbij moeten ook daar de punten meegenomen kunnen worden.

De trotse trainert..