JO17-3 haalt dubbele cijfers tijdens oefenwedstrijd tegen Aalsmeer

Aalsmeer JO17-3

20 januari 2018 12:00

Zaterdag 20 januari stond de eerste wedstrijd voor 2018 op het programma. Namelijk een oefenwedstrijd tegen Aalsmeer JO17-3. Om 11.00 uur vetrokken we vanaf ons sportpark de dulen zodat we tijdig in Aalsmeer waren. De wedstrijd moest om 12.00 uur beginnen maar er was helaas geen scheidsrechter. Gelukkig was de vader van wiliam bereid om te fluiten en de vader van Rens wilde wel vlaggen. Heren bedankt voor jullie inzet!

In het eerste gedeelte van de wedstrijd was duidelijk te zien dat we weer moesten wennen. Ballen sprongen van de voet en de passes kwamen niet goed aan. Ook was het spel erg onrustig maar tijdens de wedstrijd werd het langzaam beter. Nieuwkoop was het eerste team wat wist te scoren. 0-1. Dit gaf zichtbaar vertrouwen en al snel werd het 0-2. Slecht uitverdedigen van Aalsmeer werd goed afgestraft: 0-3. Daarna waren er een aantal mooie aanvallen te zien van de Nieuwkopers en daarmee werd de ruststand naar 0-5 getild.

In de rust werd er afgesproken om lekker te blijven voetballen en de bal het werk te laten doen.

Vanaf de aftrap in de tweede helft werd het 0-6 en twee minuten later zelfs 0-7. De tegenstander geloofde het wel en er waren zelfs spelers die aan de scheidsrechter vroegen of we er na een uur niet mee konden stoppen. Nee hoor! Wij zijn gekomen om te voetballen en dat doen we 80 minuten.

De Nieuwkopers liepen uit naar 0-11 en dat was de eindstand.

Al met al een leerzame wedstrijd waarin zeker leuke dingen te zien waren maar er zijn ook dingen die voor verbetering in aanmerking komen.