JO17-3 verslaat Argon in oefenwedstrijd

Argon JO17-4

27 januari 2018 13:00

Vonk, M.

Vandaag wederom een oefenwedstrijd op het programma. De thuis wedstrijd werd omgezet in een uitwedstrijd. Om 14.00 uur trapten we af op het hoofdveld van Argon. Compleet waren we niet, maar we hadden twaalf strijders paraat dus voor de zekerheid nog maar een gast speler gevraagd. De eerste melding van een blessure kwam zaterdag ochtend al en de wedstrijd moest nog beginnen. Een speler met een pijnlijke knie die mogelijk maar een 30 minuten kon spelen.

Binnen 10 minuten vond de eerste wissel plaats. Een Nieuwkoper liep een hamstring blessure op en speelde de rest van de wedstrijd niet meer. Dit betekende dus nog één wissel over en dat was de speler die maar 30 minuten kon voetballen.

De Nieuwkopers speelden leuk voetbal voor de rust. Er werd goed de combinatie gezocht en dit leverde ook wat kleine kansjes op. Uit één van de aanvallen van Nieuwkoop kwam de bal tegen de hand bij een speler van Argon. Penalty besliste de scheidsrechter en deze werd met wat geluk binnen geschoten. 0-1. Dit was een mooi begin en ook zeker verdiend.

De Nieuwkopers drukte door en kregen een corner. Deze werd mooi voor het doel geschoten en in een keer uit lucht fraai binnen geknald. 0-2. Wat een mooi doelpunt zeg, hier kan je echt van genieten! Ook Argon kreeg wat kansen maar onze keeper hield (bijna) alles tegen vandaag. Hij kreeg na afloop zelfs de complimenten van de Argon trainer.

In de tweede helft begonnen we veel te onrustig. We wilden te snel naar voren en waren wat onzorgvuldig in de passing. Argon kreeg het betere van het spel en ook de beste kansen. Via slecht uitverdedigen werd het 1-2 en onze laatste man viel uit met kramp. De boel werd wat omgezet en toen werd het echt tegenhouden. Uit een counter kregen de Nieuwkopers nog twee kansen. Eén werd hard over geschoten en bij de andere kans werd vergeten het laatste zetje te geven.

Met wat kunst en vliegwerk bleef het 1-2 en werd ook deze oefenwedstrijd gewonnen.