JO17-3 wint in de kou van Altior

Altior JO17-1

Nieuwkoop JO17-3

17 maart 2018 14:30

Om 14.30 uur stond de aftrap gepland voor de wedstrijd tegen Altior. Dertien dappere strijders van Nieuwkoop reisde af naar Langeraar. Mathijs is geblesseerd en Jim had zich afgemeld. De wedstrijd werd gespeeld op veld twee, dit veld ligt achter de kantine. Hier zouden we minder last hebben van de snijdende, koude wind. Na het warm lopen zijn we nog even terug gegaan naar de kleedkamer, tjonge wat was het koud. Een paar dappere mannen bleef buiten zodat ze aan de kou konden wennen. Bijna alle supporters zaten binnen in de kantine waar vandaan ze een prima zicht hadden op het veld.

De wedstrijd begon en we hadden de eerste helft voor de wind. Het was lastig voetballen want de ballen gingen snel te hard. Na vijf minuten was de eerste kans voor Altior. Een schot van buiten de zestien werd door de wind omlaag gedrukt en kwam op de lat. De rebound was voor de oplettende doelman.

Langzaam bouwde Nieuwkoop daarna aan een overwicht en kreeg het ook wat kleine kansjes. De grootse was toen de keeper van Altior zomaar de bal in leverde bij een Nieuwkoper. Helaas ging dit schot voor langs.

Uit een volgende aanval werd er mooi gecombineerd en onze spits kwam alleen voor de keeper. Beheerst schoot hij de bal in de hoek. 0-1 en dat was verdiend. Dit was ook de ruststand.

In de rust probeerde we weer met zijn allen warm te worden en de tactiek voor de tweede helft te bespreken. Er werd gekozen om te voetballen met een spits en zes verdedigers. Er werd afgesproken om rustig voetballend naar voren te spelen en het veld klein te houden.

Nou mannen dit hebben jullie keurig gedaan. Er werd niets meer weggegeven en we kregen nog zeker drie grote kansen om de score op te voeren. Deze werden gecreëerd na een aantal mooie combinaties waarin de juiste keuzes werden gemaakt. Helaas werd er niet gescoord  en bleef het spannend tot het eind. Maar ook Altior kwam niet tot scoren en zo werd deze wedstrijd gewonnen met 0-1.

Na afloop was er een warme teamhap in de kleedkamer en een heerlijke douche. Koeleman Bouw bedankt voor de teamhap! Mannen gefeliciteerd met deze fraaie overwinning en respect voor jullie allemaal om met deze tempraturen op het veld te staan!