JO13-2 verslaat nummer 2 en gaat op titeljacht

RVC '33 JO13-2

25 april 2018 19:00

Broer, C.

Woensdag 25 april speelden we thuis de topper tegen RVC op een (bijna) uitverkocht sportcomplex. Wat een steun van (groot)ouders, broers, zussen, vrienden en vriendinnen.

Enige zorg vooraf was of we meteen met de juiste instelling het veld in zouden gaan tegen de nummer 2. RVC en Nieuwkoop waren de eerste tien minuten gelijkwaardig. Dit kwam met name door een geweldige instelling. Opgestroopte mouwen en overal boven op zitten. Voetballend waren we de betere ploeg en daarnaast gingen we dus prima mee in de fysieke strijd.

Tussen de 20e en 25e minuut kwamen we door twee geweldige steekpasses van Mike naar Stef op een 2-0 voorsprong.
De ruststand was 3-0 nadat de keeper bij een cornerbal in de fout ging.

In de rust zag ik een trots team. Trots op zich zelf omdat er goed voetbal werd gespeeld in combinatie met de juiste agressiviteit.

Na rust was de 4-0 al snel een feit. Velen kansen volgden nog, maar bleef de teller staan op 4.

Vandaag waren we duidelijk sterker dan onze achtervolger. Een goede keeper, een sterke verdediging die een prima opbouw verzorgde, een middenveld waar een fysieke strijd gewonnen werd en een aanval die voor zoveel dreiging zorgde. Dit maakte dat vandaag de beste wedstrijd van het seizoen werd gespeeld.

Nu twee zaterdagen rust. Best lekker voor mij als trainer, want ik moet wel even bijkomen van wat ik allemaal heb gezien tijdens deze wedstrijd.
Daarna nog drie finales.

Dank jullie wel dames en jongens voor deze fantastische prestatie !!!