Nieuwkoop speelt doelpuntloos gelijk tegen Perkouw

Nieuwkoop 1

Perkouw 1

Groep 2 03

1 september 2018 14:30

Maurits, M.

Zaterdagmiddag stond de eerste bekerwedstrijd op het programma voor Nieuwkoop 1. Op het eigen Sportpark De Dulen moest er af worden gerekend met FC Perkouw. Dat moest gaan gebeuren met de nieuwe trainer Michel Strating aan het roer. Ook stonden aanwinsten Jos van der Hoorn, Abubakker Ghairat en Frank Veelenturf in de basis.

Het begin van de wedstrijd was van allebei de kanten moeizaam. Er waren slordigheden en er werden weinig kansen gecreëerd. De eerste echte kansen waren na een kwartier voor Nieuwkoop. Dennis Boer vond de Perkouw-doelman op zijn weg en uit de daarop volgende hoekschop schoot Jos van der Hoorn in het zijnet. Ook Thijs van der Zon ondernam een poging om het doel te vinden, maar zijn poging rolde naast het doel.

Een aderlating voor Nieuwkoop was de blessure van Jos van der Hoorn. Hij moest na een klein half uur geblesseerd het veld verlaten. Boy Vork kwam voor hem in de plaats, en die was al snel erg belangrijk voor de ploeg. Perkouw kon na een slordigheid op het middenveld opstomen richting het doel van Thomas Boekestein. Op het moment dat de bal kon worden afgegeven op een meegelopen Berkenwouder tikte Vork de bal weg.

Vlak voor rust zette Nieuwkoop aan en ging het op zoek naar de 1-0. Het was vooral Dennis Boer die zich liet gelden bij de kansen. Zijn eerste van een drietal kansen vloog naast het doel. Zijn tweede poging was een stuk dichterbij het net. Na een goede steekbal van Frank Veelenturf schoot hij op de paal. Zijn derde mogelijkheid vloog wel het doel in, maar hij maakte de goal in buitenspelpositie.

Het spelbeeld in de tweede helft verschilde niet veel van die in de eerste. De grootste kans was voor Vork, maar waar hij de bal in het doel kon koppen, speelde hij de bal met de arm. Het leverde geen doelpunt, maar een gele kaart op. Daarna volgden er nog kansen voor Sam Vijfhuizen en Thijs van der Zon.

Na een drinkpauze was het Perkouw die de wedstrijd over nam en kansen kreeg. De grootste kans werd goed gekeerd door Boekestein, die er stond op de momenten dat hij er moest staan. De overige twee schoten kon de doelman over en naast kijken. De laatste kansen in de wedstrijd waren voor Nieuwkoop. Vijfhuizen schoot nog een bal over en Veelenturf legde na een goede loopactie de bal af voor het doel, maar daar was geen medespeler te vinden.

0-0 was in een wedstrijd met weinig echte grote kansen ook een logische eindstand. Voor de start van de competitie is er nog genoeg werk aan de winkel, maar er zijn dan ook nog twee bekerwedstrijden en één oefenwedstrijd om dat voor elkaar te krijgen. Het zit er zeker in. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen 4e klasser SPV'81 op het programma.

Opstelling SV Nieuwkoop:
Thomas Boekestein, Rick Pouw (46' Job Stolk), Justin Poelwijk, Jos van der Hoorn (27' Boy Vork), Abubakker Ghairat, Sebastiaan van der Voorn, Jeffrey van Lith, Thijs van der Zon, Dennis Boer, Frank Veelenturf, Jeffrey Pieterse (60' Sam Vijfhuizen)