JO17-3 verslaat RCL met 5-1

RCL JO17-5

1 september 2018 12:30

Way, R. de

Vandaag de eerste wedstrijd voor de JO17-3. We speelden voor de beker tegen RCL JO17-5. Om 12.30 uur trapten we af op veld 4. De zon scheen lekker en er was weer heel wat publiek op de been. Eens kijken hoe de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen gaat verlopen.

We trapten af en lieten de bal lekker rond gaan. Een ieder kreeg de bal toegespeeld en dit gaf vertrouwen aan iedereen. Zeker toen er ook wat kleine kansen werden gecreëerd. Maar gescoord werd er nog niet.

Dit gebeurde wel nadat de bal vanaf de rechterkant de diepte in werd gespeeld en door onze rechtsbuiten op juiste waarde werd geschat. Koel en behendig ronde hij alleen voor de keeper af. 1-0.

De 2-0 werd gemaakt door goed doorzetten in de 16 meter. Vanaf de zijkant van het doelgebied werd de bal snoeihard achter de keeper geschoten. Dit was ook de ruststand.

In de tweede helft werd er gewoon doorgegaan met waar we mee waren begonnen. Lekker de bal rond spelen en bouwen aan een overwicht. Dit was er zeker in de tweede helft, maar de voorhoede stond nog niet op scherp. Toch werd er twee keer goed gereageerd toen de keeper van RCL de bal niet vasthield na een schot op doel. Dit leverde twee goals op. RCL kwam er weinig aan te pas maar met een fraai genomen vrije trap vanaf 18 meter werd onze keeper toch gepasseerd. Eerlijk waar het was echt een mooie goal.

Ook werden er vele kansen gemist omdat we te gehaast waren voor de goal of omdat we nog niet zuiver genoeg combineerde. Eén keer deden we dit wel en toen werd met een mooie steekbal de spits vrij gespeeld voor de keeper. Hij ronde bekwaam af en maakte de 5-1.

Dit was ook de eindstand van de wedstrijd. Gefeliciteerd, goed gespeeld mannen zo voor de eerste keer met elkaar.