JO17-3 overtuigend langs FC Lisse

FC Lisse JO17-7

Nieuwkoop JO17-3

8 september 2018 13:00

Vandaag stond de tweede bekerwedstrijd op het programma. Uit in de Bollenstreek bij Lisse. Voor de wedstrijd werd leider Aart verwend door Richard. Hij kreeg een heerlijke warme jas voor als hij zijn team stond te coachen langs de lijn.

In de kleedkamer kwamen we erachter dat het licht het niet deed. Dit was toch wel erg lastig dus werd er een andere kleedkamer geregeld. Hier trokken we onze wedstrijd kleding aan en hielden de team bespreking. Ook de scheidsrechter kwam nog even langs om de spelerspassen te controleren. Alles in orde dus we konden beginnen.

De vader van Ruben wilde wel vlaggen dus ook dat was geregeld. De overige ouders verzamelden zich langs de lijn. De Nieuwkopers hadden echt zin in de wedstrijd en werkten hard. Dit beloofde wat vandaag en zeker toen de 0-1 in het net lag. We bleven druk zetten op de bal en hielden zo de tegenstander in bedwang. De 0-2 en de 0-3 vielen ook en er leek geen vuiltje aan de lucht. Maar ook Lisse kreeg wat kansjes, maar onze verdediging hield de deur keurig dicht.

Alleen op een vrije trap van Lisse met een lelijke stuiter verkeek onze keeper zich. De bal verdween in de goal en dit betekende 1-3. Gelukkig herpakte we ons weer en begonnen weer te voetballen. Na een fraaie actie over rechts werd de bal netjes afgelegd. 1-4. Ook haalde de Lisse keeper nog een bal van de lijn, maar we stonden er lekker voor in de rust.

In de rust werden nog even de verbeter punten door genomen maar ook werd er gewaarschuwd dat we nog zeker niet hadden gewonnen. Dat bleek ook wel gedurende de tweede helft. Lisse was fel op de bal en probeerde Nieuwkoop onder druk te zetten. Het werd een stevig gevecht en de scheidsrechter die zeer goed vloot had zijn handen vol. Toen na een twintig tal minuten een Nieuwkoper naar de kant werd gestuurd voor 10 minuten kregen we het zwaar. Maar ieder in het veld zette zijn schouders er onder en er werd gestreden voor elke meter. De Nieuwkopers stonden echt onder druk tot Lisse een corner kreeg. We onderschepten de voorzet en met een mooie bal vanaf het middenveld werd onze rechtsbuiten weg gestuurd richting het doel. Hij kapte de verdediger uit en schoot de bal in de korte hoek. 1-5 en dit was de genade klap.

Mannen, geweldig gestreden met elkaar en wederom gefeliciteerd met de overwinning. De doelpunten makers van vandaag; Kaj, Rens, Jaap, Ruben en Boyd.