JO17-3 kampioen na zege op concurrent

ARC JO17-6

12 januari 2019 13:00

Kuipers, T.

Vandaag stond de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie op het programma. SV Nieuwkoop JO17-3 tegen ARC JO17-6. De nummer een tegen de nummer twee streden om het kampioenschap in een beslissende pot. Nieuwkoop moest winnen om het kampioenschap binnen te halen, ARC stond immers twee punten voor.

Op zaterdag 5 januari werd er begonnen met trainen. Van 13.00 uur tot 15.00 uur werkten de mannen zich in het zweet. Zelfs Aart was er om te komen kijken. Maandag 7 januari stond er wederom een pittige training op het programma. In de stromende regen werd deze af gewerkt. Woensdag 9 januari was Arjan v/d Laan er om de mannen te trainen. Ook nu werd er lang en stevig getraind.

Het liep tegen 12.00 uur toen de trainer op zijn fiets naar het sportpark reed. Hij had er goed over nagedacht wie er gingen starten vandaag. Eenmaal bij de club aangekomen kwamen de verhalen los. 'Ik heb slecht geslapen vannacht', klonk het. Maar ook spierklachten en gespannen gezichten waren er te zien. Ja, het moest vandaag gebeuren en zo dacht het vele publiek er ook over. Een volle tribune en flink wat mensen langs de lijn.

Om 13.00 uur werd er afgetrapt. Het spel ging op en neer, maar de rust was van twee kanten ver te zoeken. Iedereen was gespannen, ook bij de tegen partij. ARC was de bovenliggende partij, maar de Nieuwkopers streden als collectief. Na een minuut of 20 was het een verdediger die mee naar voren schoof bij een inworp. Hij kreeg de bal toe geworpen en kapte zijn man uit in de 16 en ramde de bal snoeihard in de lange hoek. 1-0 Een gejuich steeg op van alles wat Nieuwkoop was.

Tien minuten na de openingsgoal kwam ARC er gevaarlijk uit. De spits slalomde door de verdediging en schoot de bal langs de keeper. Gelukkig lette onze laatste man goed op en redde door de bal voor de doellijn weg te werken. Zodoende gingen we met een 1-0 voorsprong rusten.

In de tweede helft nam de spanning toe. ARC zette Nieuwkoop vast op eigen helft. Het billenknijpen was begonnen. Spannend bleef het tot de laatste seconde, maar echte kansen waren er niet. Of was het ARC dat met een vlammend schot de 1-1 dacht te maken, maar nee hoor de keeper redde fraai.

Na het laatste fluitsignaal klonk een luid gejuich. Het kampioenschap was binnen! Als beloning een teamhap, patat en het nodige drinken. Ook kreeg iedereen een medaile en natuurlijk ontbrak het “we are the champions“ niet.

Mannen ik heb van jullie genoten als collectief. Van harte gefeliciteerd met het kampioenschap!

De doelpunt maker van vandaag; Robin

Meer foto's en video's zijn te bekijken via -DEZE- en -DEZE- link