JO17-3 scoort vijf keer en wint met 1-4

FC Oudewater JO17-4

Nieuwkoop JO17-3

22 september 2018 14:30

Vandaag stond de eerste competitie wedstrijd op het programma. In de stromende regen reden we naar Oudewater. Nu maar hopen dat het veld er goed bijlag na deze stortvloed. Eenmaal aangekomen bij de plaatselijke FC begon de zoektocht naar kleedkamer 16, Na wat rondjes om en in het hoofdgebouw te hebben gelopen bleek er ook een bijgebouw te zijn. En ja hoor daar was kleedkamer 16.

De warming-up kon op het kunstgras gelijk met de selectie van plaatselijke trots. Dit kwam omdat ons wedstrijd veld nog bezet was en het programma was uitgelopen. Rond 14.45uur vond de aftrap plaats en het fluitsignaal was ook voor de regen een teken om weer te beginnen. Iedereen kroop in de dug-out, wisselspelers, ouders, trainer en begeleider.

De eerste kansen waren voor de Nieuwkopers maar het vizier stond niet op scherp. Van alle kanten werd er op het doel geschoten maar geen bal ging tussen de palen. Over, naast of in de handen van de keeper. Maar uiteindelijk werd de rechterspits weggestuurd en hij ronde beheerst af. 0-1.

Toen was het de beurt aan Oudewater. Ze kregen een vrije trap op twintig meter van het doel. Deze werd bekwaam over de muur geschoten en een Nieuwkoper dacht hem weg te kunnen schieten. Helaas verdween de bal in het eigen doel. 1-1 Dit was echt niet nodig en dat vond onze nieuwe spits ook. Uit een fraai opgezette aanval over links schatte hij de steekbal mooi op waarde en ronde beheerst af. 1-2

In de tweede helft een heel ander Nieuwkoop. De assistent en de trainer hadden de boel op scherp gezet. Of zat het in de chocolade van Aart? Het publiek was nog niet eens terug uit de kantine en de eerste vloeiende aanvallen lagen al op de mat. Mooi combinerend werd Oudewater vast gezet op eigen helft, maar de doelman bracht tot twee maal toe redding.

Langzaam bouwden we aan een overwicht in de tweede helft en de Nieuwkopers reageerden alert toen de bal terug kwam na een schot op de paal na wederom een fraaie aanval. Diagonaal werd de bal hard in de goal geschoten en dit betekende 1-3. Even later viel ook nog de 1-4 en dat was ook de eindstand.

Mannen vandaag wederom een leuke pot voetbal gezien. Gefeliciteerd met de overwinning. De doelpunten makers van vandaag; Rens, Kaj, Melle en Ruben.