JO17-3 speelt 4-4 gelijk tegen Alphia

Alphia JO17-3

29 september 2018 12:30

Rozema, Ju.

Vandaag de wedstrijd van de gemiste kansen… Maar alvorens ik aan het verslag van vandaag begin moet ik even wat corrigeren in het verslag van vorige week. Niet Rens was een doelpuntenmaker maar Shane.  Ja zelfs de schrijver maakt wel eens een fout maar ere wie ere toekomt!

Nu over naar de wedstrijd van vandaag en dat was me er weer een. De trainer/coach stuurde een app in de ouder app om een vervanger te zoeken. Hij was ziek en niet in staat de mannen te coachen vandaag. Gelukkig was er snel een vervanger gevonden en dat is prettig. Ook hoorde ik langs de lijn dat een ouder het niet mocht doen. Volgens zijn zoon was hij te streng...

De zon scheen lekker en er stond behoorlijk wat publiek langs de lijn. Het spel ging heen en weer en de eerste kansen waren voor de oranje hemden. Helaas behoorde deze oranjehemden bij Alphia, want zij spelen in een zelfde kleur shirt. Wij kregen de mooie blauwe shirts en dat is dan even wennen als je wilt over spelen naar een ander… Ook de Nieuwkopers kregen een paar fraaie mogelijkheden om de score te openen, maar als je dat niet doet, dan valt hij elders. En zo gebeurde dat tot twee keer aan toe. Alphia nam brutaal de leiding met 0-2 en dit hadden we nog niet mee gemaakt dit seizoen. Maar de mannen namen het goed op, bleven voetballen en dat was mooi om te zien. Het geloof in eigen kunnen was er en langzaam bouwden we aan een overwicht. Net voor rust maakten we de 1-2. 'Lekker' hoorde je langs de lijn en iedereen keek tevreden. Maar toen werd het zelfs 2-2 voor de rust en daar had een ieder die Nieuwkoop steunde vrede mee. Het was trouwens een keurig nette uitgespeelde goal, over links de zestien meter in en je medespeler de bal geven die er nog beter voor stond.

Na rust dan maar het gas er op en dat gebeurde. Er werd gestreden voor elke bal. Ook door Alphia en ja als je dan een man vloert binnen de beruchte lijnen dan levert dat een penalty op. Helaas werd deze niet goed ingeschoten en kon de keeper redding bieden. Gelukkig bleven we voetballen en creëerden we kans op kans, maar was het wachten op een doelpunt. Deze keer viel hij voor ons wel aan de goede kant en namen we de leiding. 3-2. En even daarna maakten we uit een fraaie counter 4-2. Wat wil je nog meer. Doorgaan was het motto en we kregen echt grote kansen. We hebben zeker drie keer een op een met de keeper gestaan, maar dan moet je wel langs de juiste kant van de paal schieten om te scoren.

Alphia bleef er in geloven en helemaal toen uit het niets de 4-3 viel. Het was nog een paar minuten en dan was het voorbij. Maar helaas. De oranjehemden pompten de bal naar voren en toen viel hij nog goed. Dit betekende de 4-4 en dit was echt een domper voor iedereen.

Mannen vandaag flink gestreden. Knap blijven voetballen na de achterstand en ook veel kansen gecreëerd. Nu nog afmaken die kansen en dan komt het goed. De doelpuntenmakers van vandaag; Ruben, Kaj en Boyd 2x.