De wedstrijd om de teamhap van JO17-3

Zwammerdam JO17-1

6 oktober 2018 12:30

Sinnige, R.

Vandaag stond de thuiswedstrijd op het programma tegen de koploper. Een heerlijk zonnetje stond er buiten en het vele publiek maakte zich op voor een spannende wedstrijd. De spelers zouden na afloop niets te kort komen want de trainer had een weddenschap met een speler gemaakt. Als hij zou scoren trakteert de trainer, maar als dit niet gebeurde dan trakteert de speler. Alle overige spelers vonden dit prima, zij zaten goed want er was altijd wat lekkers na afloop.

De oranje hemden kwamen prima voor de dag in de eerste 25 minuten van de wedstrijd. Er werd mooi samen gespeeld en de bal ging keurig van speler naar speler. Langzaam bouwden we aan een echt overwicht. Na wat kleine kansen en wat schoten van afstand werd het tijd voor het echte werk. De bal werd onderschept op het middenveld en verplaatst naar links in de 16 meter. Onze linkerspits bedacht zich geen moment en schoot de bal fraai diagonaal binnen 1-0. Het wachten was op de volgende goal en die kwam er ook. De middenvelder kwam vrij op de rand van de 16 meter en ronde beheerst af. 2-0. Er werd genoten langs de lijn maar duidelijk was dat de wedstrijd nog lang niet gespeeld was.

Zwammerdam nam het heft in handen en drukte de Nieuwkopers ver terug op eigen helft. Er kwamen wat kleine kansen en een daarvan werd verwerkt tot corner. Hier wist Zwammerdam wel raad mee. De lange mannen kwamen mee naar voren. De bal werd getrapt en fraai binnen gekopt. 2-1 Op slag van rust kreeg Zwammerdam nog een mooie kans. De bal vertrok met een fraai boog richting doel maar de Nieuwkoopse keeper redde op katachtige wijze. Hij zweefde werkelijk door de lucht en wist met zijn vingertoppen de bal over de lat te tikken. Een applaus van het Nieuwkoopse publiek steeg op. Vanaf de kant kwam de vraag; is jullie keeper niet te koop en wat moet hij dan eventueel kosten…

Na rust zette Zwammerdam de druk voort en ze knokte voor elke centimeter. Binnen 10 minuten na de rust werd de 2-2 gemaakt en dit was ook voor de Nieuwkopers weer het teken om echt te gaan voetballen. Er ontstond een boeiend gevecht over het hele veld. Soms op het randje en op tijd er net over maar dit was van twee kanten. De Nieuwkopers kregen wat kansen uit een paar aanvallen maar ook Zwammerdam was gevaarlijk in de omschakeling. Ook kreeg de oranje brigade een vrije trap op een mooie plek zo’n 20 meter van de goal. Een rustige aanloop volgde en met veel gevoel werd de bal over de muur gekruld, maar de keeper van Zwammerdam bracht redding. Er was niet heel lang meer te spelen toen we een corner kregen. De bal bleef hangen in de 16 meter en hier wist een Nieuwkoper wel raad mee. Beheerst speelde hij een man uit en schoot de bal in de lange hoek. 3-2. Een grote brul over het veld volgde; “ dat wordt trakteren trainer”. De trainer vind dit niet erg, maar laten we eerst maar eens de wedstrijd tot een goed einde brengen. Gelukkig gebeurde dit en waren er overal blije Nieuwkopers te vinden.

Na afloop volgde in de kantine de verdiende traktatie. Een heuse team-hap en wat te drinken daarbij.

De doelpuntenmakers van vandaag; Rens, Job en Richard.