JO17-3 komt mede dankzij hattrick terug van achterstand

Be Fair JO17-3

Nieuwkoop JO17-3

17 november 2018 13:00

Een achterstand en een echte hattrick, Ja er viel wat te beleven vandaag op sportpark ’t Suyt. Er werd gespeeld op veld 4 en er werd gezocht naar kleedkamer 11a. Dit bleek een hele opgave, want er was alleen kleedkamer 11b te vinden. Volgens een vriendelijke meneer was er geen 11a en konden we gewoon daarin. De kleedkamer was opgedeeld in a en b voor als er kleine pupillen teams in zaten.

In de kleedkamer bleek dat niet iedereen de weg kon vinden naar het sportpark. Maar ja, als je achter de verkeerde witte auto aanrijdt dan kan het weleens gebeuren dat je ergens anders in Waddinxveen terecht komt. Gelukkig bracht de navigatie ook deze spelers weer op het juiste adres.

Tijdens de warming-up kwam de leider van Be Fair melden dat er een ouder de wedstrijd zal fluiten. Er was geen andere scheidsrechter voor handen. Ook bij deze vereniging kampen ze met een te kort. Een compliment voor deze man, hij floot een prima wedstrijd.

De Nieuwkopers trapten af en lieten de bal mooi rond gaan. Van voor naar achter en weer terug. Rustig zoekend naar opening om de weg naar het doel te vinden. Dit zag er mooi en goed uit, maar als je de bal verliest moet je wel op blijven letten. Een splijtende pass door het midden zette de aanvaller van Be Fair vrij voor de keeper. Deze speler bedacht zich geen moment en knalde de 1-0 tegen de touwen.

Dat was het sein om er een schepje bovenop te doen. Dit had resultaat, want al snel werd de gelijkmaker gescoord. Toen daarna ook nog eens hard op de paal werd geschoten was duidelijk dat er wat te halen viel. Met een 1-1 werd er gerust.

In de rust werden er wat zaken besproken. En de punten op de i gezet. 'We gaan ervoor', klonk het in koor. De trainer en Aart liepen rustig naar het veld maar er was al afgetrapt. Beiden zagen hoe een Nieuwkoopse spits de bal vanaf de achterlijn zo in de verre kruising krulde. Een geweldig doelpunt dat door veel Nieuwkoopse supporters werd gemist.

Na deze 1-2 was het de beurt aan onze andere spits. Met een prachtige hattrick bracht hij de stand binnen 25 minuten naar 1-5. Het was in deze periode een ware oranje storm richting het doel van Be Fair. De bal deed het werk en er werd goed gecommuniceerd met elkaar. Iedere keer vonden we de vrije man. Het leverde nog wat kansen op, maar gescoord werd er niet meer.

De doelpunten makers van vandaag; Kaj en Boyd ieder 1, Job scoorde 3x