JO17-3 wint vroege uitwedstrijd bij Rohda '76

Rohda '76 JO17-2

Nieuwkoop JO17-3

24 november 2018 10:15

Uitslapen was er niet bij vandaag. Vertrekken om 9.10 uur stond er te lezen in de app die deze week was verstuurd. We speelden in Bodegraven tegen Rohda’76, op veld 2.

Het was waterkoud, dus een aantal spelers speelden met handschoenen. Maar ook de meegereisde supporters stonden warm aangekleed langs de lijn. Sjaal, muts en handschoenen gaven de kou geen kans. Zo krijgen we het wel warm als de wedstrijd aan de gang is.

Maar voordat de scheidsrechter ging fluiten voor het begin signaal was er een minuut stilte. De ere voorzitter van Rohda’76 was deze week overleden. Na de minuut stilte volgde een stevig applaus van beide teams.

Ondanks de kou en het vroege tijdstip “voor ons doen” begonnen we prima. De bal werd in de ploeg gehouden en op zijn tijd rustig rond gespeeld. Al snel kwamen er wat kansen voor de Nieuwkopers, maar het vizier stond nog niet op scherp. Maar ook de keeper van Rohda was bij de les, hij pakte een aantal ballen fraai weg voor de doellijn.

Na een aantal pogingen was het raak, vanaf links ging de bal voorlangs, maar vanaf rechts werd hij in de korte hoek binnen geschoten. 0-1. 'Lekker mannen en doorgaan nu', klonk het vanuit de dug-out. De tweede goal werd ook gemaakt uit een voorzet  vanaf links. Een verdediger van Rohda verlengde de bal over zijn eigen keeper. De Nieuwkoopse spits die daar stond te wachten wist wel raad met de bal. Hij kopte hem heerlijk binnen en zo stond het 0-2. Op slag van rust werd het zelfs nog 0-3 en dit was zeker niet onverdiend.

In de rust wilden de mannen zo lang mogelijk binnen blijven. We kregen limonade en daarna zelfs warme thee. 'Laat de scheidsrechter ons maar komen halen dan blijven we zo lang mogelijk hier' riepen ze in koor.

We gingen in de tweede helft door met lekker voetballen. Er werden wederom kansen gecreëerd maar ook Rohda liet nu wat meer van zich horen. Die deden er fysiek een schepje bovenop en gaven zich nog niet gewonnen. Maar na een heerlijke bal in de diepte kwam de de Nieuwkoopse spits in een 1 tegen 1 duel met de keeper. Beheerst rondde hij af en met een brede glimlach op zijn gezicht liep hij weg naar de eigen helft. Niet veel later kreeg hij een mooie voorzet vanaf de linkerkant en ook deze werd netjes binnen geschoten. 0-5. Toen kwam er een wat rommelige fase van beide kanten waarin er nog mogelijkheden waren om te scoren. Dit gebeurde niet meer en zo werd ook deze wedstrijd gewonnnen.

De doelpunten makers van vandaag; Boyd, Kaj en Jesper allen 1, Shane scoorde 2x keer.