JO17-3 speelt twee wedstrijden in een week

Alphense Boys JO17-6

18 mei 2019 13:00

Oostveen, H.

Afgelopen maandag 13 mei speelden we de uitwedstrijd tegen Kickers JO17-2. Om 19.30 uur werd er afgetrapt. Met twee leenspelers uit de 17-2 moest deze klus geklaard worden.

Het werd een stevige partij voetbal die op zijn tijd echt over het randje ging. De scheidsrechter had zijn handen vol om het in goede banen te lijden. Na de 1-0 voor Kickers volgde rap de 1-1. Maar bij de rust keken we toch tegen een 3-1 achterstand aan. In de tweede helft werd er door de Nieuwkopers een tandje bij gezet en dit leverde de 3-2 op. Maar even zo snel stond het 4-2. Dit was het sein om alles of niets te spelen. Het werd 4-3, kon het dan echt nog? Ja hoor, ook de 4-4 werd gemaakt. Dit had echt niemand meer verwacht. Maar de wedstrijd was nog niet afgelopen. In de laatste seconde van de wedstrijd werd de bal op de penalty stip gelegd door de scheidsrechter. Dit kado werd met beide handen aangepakt door Kickers en zo maakten zij de 5-4. Toen was het echt afgelopen.

De doelpunten makers; Rens 2x, Joost en Levi

Zaterdag 18 mei stond de laatste thuiswedstrijd op het programma. Tegen Alphense Boys JO17-6 werd er om 13.00 uur afgetrapt op veld 3. Alle 15 krijgers waren aanwezig om in een heerlijk zonnetje te voetballen. Ook waren er weer velen ouders, opa’s, oma’s en andere supporters langs te lijn te bewonderen.

De Nieuwkopers begonnen wat stroef aan de wedstrijd, maar langzaam aan werd het iets beter. Uit een mooie counter werd de spits richting het doel gestuurd. Beheerst schoot hij de bal via de paal in het doel. 1-0. Dit was het sein om het nog wat rustiger aan te doen. Daar werden we voor gestraft en Alphense Boys maakte 1-1. Gelukkig wisten we net voor rust ook de 2-1 te maken en dit was verdiend.

In de tweede helft een ander Nieuwkoop. Meer vooruit voetballend en er werd meer strijd geleverd door de heren. Het publiek ging er eens rustig voor zitten na de 3-1. Nu kon het toch niet meer mis? Ook Alphense Boys kreeg nog steeds kansen maar gelukkig voor ons misten ze de scherpte voor het doel. De Nieuwkopers wisten nog twee maal te scoren en zo werd het toch nog een mooie overwinning. 5-1.

Na afloop volgde een beloning in de kleedkamer. De teamhap werd dankbaar in ontvangst genomen door de heren. Mannen gefeliciteerd!

De doelpunten makers; Shane 2x en Kaj 3x