JO17-3 boekt mooie zege bij RCL

RCL JO17-4

13 april 2019 13:45

Een moeizaam vertrek. Minuut stilte voor de aftrap. Een gemiste penalty. Maar ook een hattrick… Er viel  veel te beleven op Sportpark De Bloemerd.

Het vertrek stond gepland om 12.30 uur. Alle 15 spelers waren aanwezig vandaag dus voor de trainer/coach werd het een ware uitdaging om alles in goede banen te leiden. Maar voordat we konden vertrekken moest er even wat geregeld worden. Een ouder was vergeten dat het zijn rij beurt was, maar na een telefoontje werd dit netjes opgelost. Alleen vertrokken we daardoor een kwartiertje later.

Voor de wedstrijd kwam de scheidsrechter naar ons toe. Net voor de aftrap wordt er een minuut stilte gehouden. Of we hier aan mee wilden doen, er bleek namelijk een man van de club te zijn overleden. Hier werd keurig gehoor aan gegeven en na de stilte klonk een fraai applaus. Er bleek alleen geen grensrechter beschikbaar bij de aftrap, maar dit werd ook weer netjes opgelost door een wisselspeler te laten vlaggen. Beiden deden dit perfect, samen met de goed fluitende scheidsrechter.

De Nieuwkopers kwamen goed uit de startblokken, maar dit was ook afgesproken voor de wedstrijd. Er werd goed gecombineerd en druk gezet over het hele veld. Daar waar nodig stuurde de coach het bij. Het was mooi om te zien dat we weer echt durfden te voetballen. Van achter naar voren en terug. Het middenveld deed prima mee en zo bouwden we aan een overwicht. We kregen wat kleine kansjes, maar uit één daarvan werd toch mooi de 0-1 gemaakt. Dit gaf de mannen een nog beter gevoel. Na goed druk zetten op de laatste linie van RCL werd de bal veroverd en kon zelfs de 0-2 gemaakt worden. Ook de lat werd nog geraakt voor rust. Gescoord werd er niet meer, ondanks dat ook RCL nog wat kansen kreeg.

In de tweede helft een goed voetballend Nieuwkoop. Met mooie combinaties werden er mooie aanvallen opgezet. Soms leidde dit tot kansen maar ook was er een aantal keer de laatste pass net niet goed. Uiteindelijk wisten we de 0-3 te maken en dit gaf een prima gevoel. Maar ook RCL liet zich op zijn tijd zien, maar het geluk was duidelijk aan onze zijde. Een keer werd de bal voor de lijn nog weggewerkt en een andere keer ging de bal rakelings langs de paal, maar voor ons aan de goede kant. We wisten zelfs de 0-4 te maken en dit had werkelijk niemand verwacht. Er kwam zelfs een kans op meer toen de scheidsrechter floot voor een penalty. Een zekerheid werd er geroepen vanaf de kant toen een Nieuwkoper achter de bal ging staan. In zijn hele voetbal leven had hij nog nooit gefaald vanaf 11 meter. Tot vandaag. De bal ging naar de hoek maar de keeper ook en hij stopte de penalty.

Het bleef uiteindelijk 0-4 en daar had iedereen vrede mee, behalve één Nieuwkoper.

Mannen, geweldig gedaan vandaag, gestreden met zijn allen tot de laatste seconde. Grote klasse!

De stand in de 4e klasse 02: